Skördefest....

 
Ja, då är Skördefesten 2014 i full gång... :D
Ett fantastiskt väder, strålande sol om än blåsigt men det har lugnat ner sig.
Igår kväll åkte jag ner till Eriksöre bygata, en pärla i Skördefesten, man behöver inte åka nån annanstans...
 
För den som köper tung pumpa finns "Pumpataxi" :)
 
 
Fantastiska gubbar :))
 

 
Bysme´n är igång... 

 


 
En blingad mc :))
 

 
Chrysler -55
 



Uppfinningsrikedomen är stor, fantasin har inga gränser....
 
Åt en langos där nere, enda stället vad jag vet som det finns på.
Otroooooligt mycket fint hantverk men det kostar också... suck...
 
Dock blev det rätt "tidig" kväll då jag skulle jobba idag.
Kl 9 började jag o slutade 15.30 så 6 tim gjorde jag.
Tog tag i en tråkdisk när jag kom hem så nu e jag fri fr det.
 
Lill-loppan dök upp innanför dörren när jag precis kommit hem + 2 kompisar men dom låter som 15 st... :)
Nu ska det bli soffan o läsa dagens tidning, sen blir det Skördefest i Borgholm för kvällen.
Finns hur mycket som helst i afton, trubadurer, öltält, krogar har öppet, affärerna är öppna till 22.
Kl 21 är det ett stort fyrverkeri nere i hamnen, då släcker dom hela hamnområdet för bättre effekt.
Brukar vara 4000-5000 pers därnere å titta på det..
Sen blir det nog en sväng på Crazy tror jag...
 
Imorrn blir det ett pass på gymmet o sen börja packa inför kryssningen, jobbar ju mån-tis..
Måste en snabbis till Kalmar på mån ef jobbet också...
 
HA EN SKÖN KVÄLL !!!
 
 


Kommentarer

  1. Åhhh vad det låter trevligt, dessutom älskar jag fyrverkeri.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  2. Underbart kul!! Härligt att ni fått fint väder!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg