2014........


..... lider mot sitt slut....
Sådär i runda slängar 39 tim kvar..
Ännu ett år som läggs till de föregående....
Nyår framkallar ett visst vemod tycker jag..
Hur blev då året??

Gick tillbaka o läste vad jag skrev för ett år sen.
Föll det ut som jag önskade med jobb o kärlek??
Både ja å nej....

Det dåv förhållande tog slut i feb, vi var för olika.
Även om det är tråkigt så var det nog en lättnad för båda trots allt...

Ett stadigvarande jobb har jag ännu inte fått...
Dock har jag jobbat exakt 4 mån av detta året.
2 mån fr midsommar till slutet av aug med att sälja kläder.
Därefter arbetslös 1 mån till Skördefesten då jag blev erbjuden jobb som blev till drygt 2 mån jobb till 1a advent.

Helt underbart med en LÖN...
Kunna betala räkningarna utan klump i magen, kunna unna sig lite vardagslyx o en hel massa dans~~~~

För det har varit mycket dans detta året :))
Helt otroligt mycket dans~~~~~
 
Men den 1a höjdpunkten var dans till Streaplers 15e feb på legendariska Sommarlust i Kristianstad :))
 





Påskafton fick jag möjlighet att åka med M till Elmia, så galet mycket läckra bilar o prylar :))
6 år sen sist...
 


 



I maj var det dags för den årliga crusingen här i Byhåla :))
Fantastiskt väder... <3


 
I början på juli så fick jag chansen att åka på Ekebofestivalen, bodde hos dansepinglan E :))
 


Dagen efter var det dans till Sannex, en av de "blötaste" danskvällar jag nånsin upplevt :))
 


 
Tyvärr slutade inte den kvällen lika bra..
En älg dök upp mellan Jämjö o Fågelmara..
Som tur var så undkom vi med blotta förskräckelsen o en stukad handled.
 

 
Resten av juli var dans å musik :))
Sannex, Larz.-Kristerz, The Playtones, Streaplers, Kindbergs  mm....
 



 
Men juli's absoluta höjdpunkt var LS på Stortorget i Karlskrona 31a juli :))
En helt galet, magisk kväll.....
 

Några dagar senare var det dags för LS på Larmtorget i Kalmar...
Lagom till spelningen började det regna, å vad det regnade....
 



Träffade mina underbara vänner i PH 3 helger i rad i aug....
Här en blöt afton på Logen i Kalmar.. :))
 

Sista helgen i augusti är det End of  Summer Meet i Emmaboda.
20 år sen sist framkallade många, många minnen :))



Det råaste sound jag nånsin hört.. :))

Träff med kära vännen K :))

 
Höstens absoluta höjdpunkt  var kryssningen med Cinderella till Åland, PH o Sannex spelade nonstop..
Ett helt galet dygn jag aldrig kommer glömma så länge jag lever..
Har inte så mycket bilder, hade fullt upp med att dansa å ha kul :D
 
 
I slutet av okt var det dags för dans till Blender.. :))
 
 

I nov var det dags för Jiver's 35 års jubileum..
Fantastiskt god middag o underbar dans till bästa PH :))
 

 
Dagen efter var det dans till Sannex igen, denna gången på Swing...
 

 

Å se, nåt hände i slutet av november....
Så enkelt det blev när vi slutade kämpa emot... <3
 


 
Dagen innan julafton fick jag ett skrämmande sms av exmaken, det hade brunnit hemma hos dom..
Men tack vare en brandvarnare o rådigt ingripande av exmaken, sonen + kompis så kunde dom släcka själva så brandkåren hade bara att kontrollera, vädra ut röken o bära ut den uppbrunna sängen..
 

 
 Så denna julen har jag varit extra tacksam att jag har alla mina barn i livet.. <3






Detta året har som visat innehållit både en del dramatik o, mycket, mycket dansglädje...
Utöver barnen så är det dansen som ger glädje åt livet...
Motion, samvaro med likasinnade o en otrolig glädje på dansgolvet...
Men bästa bandet alla kategorier att dansa till är ju Sannex !!!
Inte för inte som dom blev årets dansband på guldklavengalan i Malung v 29 :))
Räknade ut att jag har dansat 12 ggr till dom i år :))

Vad önskar jag då inför 2015??
Ett stadigvarande jobb....
Kunna få en fast lön varje månad, kunna betala sina räkningar utan kallsvettig ångest, kunna unna sig lite vardagslyx nån gång då å då...
Få vara frisk så jag kan komma igång o träna igen o ha ork att dansa~~~~
Att kärleken får fäste o blir solid...

Men vad som blir verklighet står skrivet i stjärnorna än så länge...
Det får vi se om ett år igen...

Med detta önskar jag er ett gott slut på 2014 !!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg