Ja, se det snöar, ja, se det snöar.....

 
 
....det var ju roligt hurra....
 
Ja, idag kan tomten sjunga det när hans stora kväll är över...
Men det började lite försiktigt igår, lill-loppan blev yr av glädje o störtade ut i bara finklänningen så hon kom in alldeles glittrig i håret av snökristaller.
Nu har det inte kommit några mängder men ligger lite puder på backen.
 
Jodå, julafton var så mysig..
Alla barn hemma o kärleken här så bättre kunde jag inte ha det.
Fick nästan pinsamt mycket julklappar så jag måste ha varit snäll ;)
Nä, syrran hittar små saker t ex en kylskåpsmagnet, för en 5a kanske, en mugg för en tia osv o slår in varje sak i en paket så det blir några stycken..
 
Fick t o m julklapp ända ifrån Italien, gårdschefen hade köpt ett fint knivset åt mig :))
Fick Jill Johnsons's "Country cooking from Nashville", så läckra recept o fina bilder + en cd-skiva som medföljde av italienskan.
Lill-loppan e fyndig, fick en bakplåt med plats för 6 hjärtan så jag kan göra hjärtformade cupcakes typ...
 
Nå, vid 22 tiden drog vi oss hemåt, avslutade kvällen framför "Tomten är far till alla barnen".
Den är lite påfrestande i vissa stycken men den har sina poänger om att det är nog bäst att vara ärlig från början oavsett vad det gäller.
Stora delar av Sveriges skådespelarelit medverkar ju, bl a bröderna Ekborg.
 
Denna dag har förflutit lugnt, en rask promenad till affären var uppfriskande o skön.
Kärleken bad om en lätt middag idag så det blir taco's att avbryta all julmat med.
Jag är måttligt förtjust i julmaten, det är den kalla maten jag gillar mest så för mig är det bara plus med nåt helt annat.
 
I afton ska vi försöka ta oss in på Sandra o spinna loss till Sannex.
Vi får vara TIDIGA om vi inte vill stå i kö i halvtimmar....
Nackdelen är ju den höga fyllan men vi behöver ju inte gå runt utan hålla oss på-vid dansgolvet så hoppas jag vi slipper det värsta.
Ska bli skönt att rasta av kroppen ordentligt....
 
Önskar er en god fortsättning på Julen....
 
 
 
 
 
 



Kommentarer

Populära inlägg