Lucia.....



.... är här....
I den mörkaste av alla nätter kommer hon med ljus i håret...
Nu är det den mörkaste tiden på hela året fram till den 21a då det vänder..

Ja, denna Lucianatt är kanske den stormigaste nånsin....
Hörde på Nyheterna att det blåst full orkan i Hanöbukten, 34m/s o Ölands södra udde hade haft 29 m/s.
Friska vindar....
Där jag befinner mig har vi inte märkt så mycket av det annat än att det har blåst mycket men inga skador vad jag vet.

Ja, det är många år sen man lussade för lärarna i skolan, vi gick hem till dom tidigt på morgonen.
Alla dessa Lussetåg med krånglande ljus, trassligt glitter o för korta lusselinnen..
Ja, vilka minnen man har från barndomens lussefirande.. :))

Tittade på Svenska Hjältegalan igår kväll.
En av de galor jag tycker bäst om där vanliga människor hyllas för nåt dom gjort.

Denna dag blir det lite av varje.
En tur in till Växjö under dagen, sen blir det dusch o fixa håret.
Lite middag o sen iväg på Lussemys kl 18 på dansklubben för att avsluta kvällen i Parken.
Kl 21 så spinner vi loss till Sannex, 5e gg för mig på 8 veckor !!!!

Underbara PH spelar strax utanför Kalmar men man kan ju inte klona sig... :(
Det är sagt det blir Sannex iaf men man vet aldrig..

HA EN FIN LUCIA !!!


Kommentarer

  1. Har läst ifatt en hel del *ler* Hoppas verkligen att du blivit av med halsontet och att din danshelg blir fantastisk. Kan tänka mig att du och kärleken har det finfint!

    Förstår att du har en del att se fram emot i nästa vecka, med Italienskan som kommer hem och allt. Ta hand om dig och njut av helgen!

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg