Pepparkaksbaket...

 
 
.... är klart för i år...
Men det är nog sista gången jag gör det....
Har alltid fått så fina pepparkakor men idag vet jag inte..
Blåsiga, flammiga i bakningen, förvisso goda men iaf.
Nä, det var inte min dag idag att baka...
 
Å jag har mått skit ända sen igår kväll.
Fick tillbaka halsontet så jag somnade inte förräns långt ef midnatt o vaknade innan 4.
Haft så gräsligt ont i halsen o huvudet i natt så sömnen blev inte mycket av.
Vet inte om det var ansträngingen på gymmet som fick det att bryta ut elr om det hade kommit ändå.
Förmodligen hade det väl det...
 
Men nu e pepparkakorna gjorda o jag har tvätten tvättad.
Har sovit en stund i eftermiddag så jag mår väl lite bättre.
Imorrn blir det dusch, frukost, tandläkaren o sen åker jag till kärleken.
Hoppas jag mår bättre imorrn, det är mycket roligt i helgen.
Annars är vi väl bara hemma o har det skönt.
 
Tisdag landar italienskan men då åker hon  till moster.
Sen ska hon till gamla skolan på hemväg så hon kommer hit 18e.
Ska bli kul att få se henne igen, ett år sen sist.
Men med dagens teknik så känns det ändå inte så.
Vi kommunicerar via en app som heter WhatsApp.
 
Kostar inget att skicka mess-bilder via den som det gör via vanliga telefonen för det är ju utlandet även om jag har fria sms inom Sverige.
Tänk på det om ni har nån i utlandet ni har kontakt med.
Skype finns ju också men detta är smidigt, då är man inte beroende av nån tid att passa.
Som vanligt sms men helt gratis.
 
Skulle ha varit till affären o köpt färsk ingefära o gjort te av det o honung.
Men det får bara bli hett honungsvatten ikväll, jag orkar inte dra iväg nu.
Middag blir het chiligryta fr frysen o sen blir det tv resten av kvällen...
 
 
HA EN SKÖN KVÄLL !!!


Kommentarer

Populära inlägg