Nu.....


.... är det åter tyst å öde här hemma....
Efter drygt 1½ vecka med fullt liv o rörelse med barn o kärleken så sitter jag nu ensam vid datorn...
Italienskan är på väg till Kalmar med exmaken för tåg ner till moster, shopping imorrn så får hon bege sig till Copenhagen tidig tis förmiddag för flyg mot varmare breddgrader.
Nyårsafton ska hon spendera på familjens hotell inne i Catania..

Lill-loppan åkte ju med moster ner till Skåne juldagen så det passar så bra att italienskans tåg avgår 16.55 o lill-loppans inkommer 17.02, helt perfekt !!!

Kärleken o jag begav oss till parken i Växjö igår för dans till Blender.
Mycket folk som väntat, rätt stökigt på dansgolvet bitvis.
När det är så mycket folk får man försöka ta hänsyn men det är inte alla som gör det...
Blender levererade ju som alltid men tyvärr var jag inte riktigt i toppform å då blir det ojämn dans.
Smärtan i bakhuvudet gjorde sig påmind, trodde jag skulle slippa det men icke.
Tog ett par tabl, stod 4 låtar o det släppte till viss del men det blev inte bra ändå.
Så mot slutet blev en del vila men ibl blir det så, så är det bara..

Nacksmärta är tröttande, blir ofokuserad, turer som sitter gjutna innan funkar inte alls osv.
Men den 14e jan har jag tid hos sjukgymnast, ev ska jag se till att få ett läkarbesök innan dess, orkar inte med det helt enkelt.

Hade tur att "mitt" dansgäng var så många så det blev 2 bilar fr Kalmar så jag fick plats i en bil på hemväg, kärleken åkte hem till sitt i natt.
Är tacksam för H's förmåga till logistik för att alla ska kunna åka med o ingen ska behöva köra ensam elr stanna hemma för det krävs mycket logistik för att få ihopa det men det är kul :))

Men det var bistert i natt, -10 i Växjö, -8 inne i Kalmar o -6 i Färjestaden där min bil stod så man ser hur temp ökar-sjunker beroende på hur man kör mot kusten.
Bilden ovan är tagen 3.30 imorse i Borgholm, det är den delen som är gågata på sommaren.
Mötte hela TRE bilar på hemväg fr Färjestaden :))

Idag har det inte blivit så mycket, italienskan o jag har haft ute alla sängkläder som använts under dessa knappa 2 veckor.
Vill se det kvalster som överlevde den köldchocken.. :))
Har tvättid nu ikväll så det är vad jag ska roa mig med denna afton.
Tittar på "Grease" nu o snart börjar "Råttatåjj", en mysig familjefilm tycker jag.
Så jag får varva filmtittande med turer i tvättstugan ikväll :))

Åt middag med henne innan hon åkte, rester fr igår o förrgår.
Nu har verkligen kyl o frys rensats o det är bra, tycker inte om att behöva slänga mat för att det blivit för gammalt elr dåligt.

Men nu ska jag se slutet på "´Grease" å sen ner i tvättstugan..

HA EN SKÖN KVÄLL !!!



 

Kommentarer

Populära inlägg