Det....

 


----närmar sig jul med stormsteg...
Å det är knappt så jag vågar tro det men förkylningen verkar vara på väg bort...
I helgen blir det hemma, ingen dans att bli svettig av o ge sig ut i kylan.
Även om man som vi byter kläder innan man åker hem så blir det ändå lite avkylt o det är inte bra.
Nu vill jag bli riktigt frisk så eländet håller sig borta framöver...
 
Nu är jag klar med all städning, får väl ta ett varv med snabeldraken på tis när vi pyntat klart men annars är det färdigt vad det gäller det.
Julklapparna är klara o inslagna, ska bara förpassas ner till mina föräldrar i eftermiddag, vi är ju där o firar julen.
 
Italienskan dök ju upp redan i ons kväll, den hon skulle hälsat på låg sjuk i feber o en annan tjej fr gamla skolan jobbade så hon åkte hem.
Lill-loppan dök upp igår kväll också, ville ju träffa storasyrran så hon har kinesat här i natt som hon uttryckte det  :))
Så det var ett kacklande här igår kväll :))
 
I helgen blir det nästan fullt hus, kärleken dyker upp också o så tjejerna.
Kan ju hoppas sonen kommer en sväng också...
I eftermiddag ska jag ner o hjälpa mamma koka kroppkakor så blir det middag där.
 
En tur till affären får det bli nu, trots att jag handlade a la megashopping med mat igår så missade jag några saker.
Sen blir det bara att komplettera, vi blir ju några som äter i helgen o det finns ju gränser för hur mycket som får plats i kylen.
 
Det är väl enda fördelena att vara arbetslös, man har tid att blir klar i tid o slipper stress o jäkt in i det sista.
Men å andra sidan så blir det jul iaf även om man inte hunnit städa så noga elr laga maten själv...
Tänk på det ni som måste jobba in i det sista.
Ingen tjänar på att ni är totalt uttröttade när julafton kommer.....
 
 
HA EN SKÖN FREDAG !!!
 
 
 

Kommentarer

Populära inlägg