Juldagsstök......


Jodå, juldagskvällen spenderades på Sandra till Sannex...
Å precis som väntat var det en bedrövlig fylla....
Inte så farligt till att börja med men framåt midnatt var det för bedrövligt....

Å det är nog bara en Kalmarbo som är så dum så han  ställer sig mitt på ett dansgolv med en öl i handen o är helt obemärkt av att folk dansar runt o på honom....
Ja, Sandra skulle kunna göra mycket för att förbättra sin situation.
Inte konstigt att dansfolket sviker när det aldrig görs något åt att folk springer tvärs å kors över dansgolvet med flaskor o glas, det spills ut, golvet blir kladdigt, allmänt störigt med icke dansare på dansgolvet.
"Pumpen" i S.Vi har dansvärdar som förhindrar sånt o det är aldrig nån som ifrågasätter deras beslut när dom avvisar folk fr dansgolvet...

Dock hade dom ju styrt upp garderoben vid avslutet, vakterna bildade en vägg som förhindrade att folk tränger sig fram hejdlöst o trycker på.
Vi gick i precis rätt ögonblick, några minuter senare var det tjockt med folk som väntade på att komma fram till garderoben.
Sen fick vi gå ut via sidan o slapp tränga sig fram bland dom som väntade på att få sina jackor.

Är ju en anledning att det är 7 år sen jag var på Sandra juldagen sist...
Nu hade jag "min" man med mig igår annars hade jag inte gått dit.

Sannex levererade som vanligt, dock lite mer coverbandstuk ef paus, förm för den icke dansande publiken.
Men en bra danskväll för min del även om jag fick några smällar, det värsta var en dansk skalle i bakhuvudet.
En kille slängde sig halvt bakåt med huvudet o smällde rätt i mitt bakhuvud så jag såg stjärnor å planeter ett tag...
Känner av det lite idag, det var så pass så en kvinna kom fram till mig ef den dansens slut o frågade hur det gick.
-Jag såg hur det small... sa hon...

Jaja, vi överlevde men det är synd att det är sån fylla överlag en juldag.
Att svenskar måste supa så hejdlöst för att gå ut...
Av rubriker på nätet så är situationen likadan över hela landet...

Läste på Ab att minst 3 kvinnor har svimmat i rean o att det har varit "hotfullt"..
Jag tror ta mig faan folk inte är riktigt kloka....
Hur är dom funtade???
Sen läser man hur kedjorna mixtrar med priserna så i slutänden är det ingen större prisskillnad.

En dag som denna är det givetvis 10 års minnet av tsunamin som dominerar...
Helt ofattbart att det gått 10 år...
Så många tusen människor som försvann i havets djup...
Den enda trösten är väl att det låg inte ondska bakom såsom WTC, bomben i Boston osv utan det var Moder Jord som sa ifrån o den rår ingen människa över...

Idag blir det inte så mycket, vila o tv...
Middag idag blir galet svin med rostade rotsaker o rödvinsssås...
Vi laddar om för lördagens dans i parken i Växjö..
Kl 21 imorrn kväll så spinner vi loss till Blender.. :))

HA EN BRA DAG !!!
 



Kommentarer

  1. Tycker oxå att det är konstigt att man super skallen av sig då man går på dans, vad fyller det för funktion?
    Önskar dig ett trivsamt avslut på Julhelgen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja huva - det är vansinnigt att vuxet folk dricker så förbaskat mycket!! (Ja, egentligen bör väl ingen göra det..) Härligt att läsa att att du är ute och "svänger de lurviga" *ler* Förstår att det är gott att ha sällskap. Hoppas resten av helgerna blir bra för dig också!

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg