Alla....


... divors Diva är död....
Som alla säkert läst så avled Anita Ekberg igår på ett sjukhus utanför Rom.
En ikon är död.....
En person från den tiden då det var en sund kropp på kvinnorna, hon som var en riktig femme fatale..
Likväl som Marilyn Monroe var under samma tid..

Inget var för glammigt för La Ekberg....
Kan lova hon dog med samma dramatisk makeup på som hon alltid bar..
Hon lät inte åldern stoppa sig från att glamma elr vara "för mycket" varje dag..

Säger som allas vår Åsa här i bloggdala:
När du nästa gång funderar om du "passar" i tröjan-skorna elr vad du nu funderar på så tänk:
Vad skulle La Ekberg gjort??

Jo, hon hade tagit på sig det o gett fingret åt dom som rynkat på näsan åt det..... :))

Åter hemma i Byhåla...
Tog en sväng runt de yttre handelsområdena i Kalmar på hemväg.
Rusta, Biltema osv...
En flaggstång hade fått ge vika för Egon men fördelen med dessa hiskeliga stormar är att det fullkomligt vräker in syrerikt vatten i Östersjön o det är suveränt för detta lilla innanhav...

Kvällens stora nöje är att tvätta....
2 veckors tvätt inkl lakan o handdukar ger en hel del.
Men jag säger: Prisa Gud för tvättmaskinen elr den som uppfann den......
Jag skulle kunna vara utan det mesta i maskinväg i hushållet men tvättmaskinen skulle jag inte vilja vara utan.
Tänk förr vad dom slet med tvätten, kokade i stora grytor, ner till en å för att skölja, vrida ur för hand o försöka torka det......
Hu vale som dom slet förr med tvätten......

Har anmält mig till en simkurs idag...
Jaja, jag kan lugna er, jag är fullt simkunnig o jag drunknar inte i 1a taget.
MEN jag har usel simteknik o jag kan INTE crawla o det är det jag ska lära mig.
Främst för att få skonsam träning pga foten, slippa belasta den för framförallt kondition-fettförbränningen men också få alternativ till träningen.
Måste bara komma över min motvilja mot kloret...
Måste investera i en bra badmössa som håller tätt (blonderat hår blir grönt i kloret..)  o ett par simglas.

Har också beställt tid till håret i början på feb..
Är bara en dans innan dess o då får jag försöka "maska" bort det o sen får jag blunda varje gg jag går förbi spegeln :))

Lite middag måste jag ha ikväll, får bli spenatomelett, bacon o avokado.


Här en låt av 2 andra "divor"..
Celine Dion o Anastasia från "Divas Night" i Las Vegas :))
"You shook me all night long..."
 
 

HA EN BRA KVÄLL !!!
 

 











Kommentarer

  1. Skönt att du bloggar trots Egon, var orolig för dig! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, Egon rår inte på en ölänning ;)
      Nja, jag var ju inte här hemma men det stormade lika mycket där jag befann mig.
      Å vi var ju ute å åkte i lör natt bland nerfallna träd o annat bråte men vi klarade oss :))

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg