Alla.....

......... utom Öland skulle få snö sa vädernissarna på tv.
Jo tack, tjenamittbena.... :P
Har kommit sådär en decimeter blötsnö i natt så jag gick ner o borstade av bilen innan jag drog ut på en pw i närområdet.
Om det fryser på hade jag ju fått hugga loss det med en yxa...
Men faktiskt så hade kommunens snögubbar varit flitiga o röjt även cykelbana o mindre vägar så visst var det blött men inte så slabbigt som jag befarade.

Frukost, disk, gick en omväg via stan o gjorde div ärenden innan jag begav mig till gymmet.
Har ingen lust att gå ut mer idag kan jag säga så jag passade på..
Så idag kan jag väl säga jag gjort fullt ben-ryggpass på gymmet o jag är inte hälften så trött som i fre..
Märkligt det där...
Det var mycket testosteron på gymmet idag, det stånkades o stönades ljudligt..
Men till viss del tror jag det var för sakens skull helt enkelt :))
Så en macka med skinka o skivad avokado blev det när jag kom hem o nu sitter jag i soffan, nyduschad o varm.

Min ansiktskräm var på gränsen till ekande tom o snål som man är så vill man ju få ut det sista.
Så jag drog fingret längs kanten o tro på faan, satt det inte en liten, liten foliebit där o skar mig...
*suck.....*
Nej då, ingen större blodförlust men attans vad det svider..

Lagade ju rotmos o fläsklägg igår o halleluja, så gott det var !!!
Men det är "otacksam" mat att göra, tar 3-4 tim o man har ätit upp det på 10 min !!!
Lill-loppan aviserade sin hemkomst igår eftermiddag så hon fick ta de få köttbitar som var kvar o lite rotmos.
Fick lite över som jag frös in, kan ha det till nån kryddkorv elr vanlig frukostkorv nån kväll.
Men denna afton blir det bara stuvade makaroner (elr pastaskruvar egt..) o köttbullar.

Satte ut kokspadet på balkongen över natten, lyfte bort fettkakan o silade bort alla småbitar av grönsakerna som blev kvar imorse.
Så har jag hällt det i stora ölglas av plast o fryst in det.
Suveränt gott att baka bröd av det !!

Fick meddelande av italienskan igår, gårdschefen hade fått se min bullar på fb :))
Han tyckte hon var dum som inte bakade såna åt honom :))
Så "Mamma, hur gör man ??"
Haha, kanske ska flytta ner till Catania, Sicilien o öppna kanelbullefik där :))

Kl 8 denna dag för 15 år sen så satte dom värkstimulerande dropp.
Men inte förrän vid 20.30 så började det bli jobbigt, då tog jag vid lustgasen..

Kan ju säga att alla mina barn har kommit ut högst motvilligt..
Alla 3 har dom tvingat ut, dom klamrade sig fast där inne så länge det bara gick :))
Dom tänkte nog att, här ska jag jäklar inte ut om jag inte absolut måste :))
Men "storken" var på väg ;)
 
 
HA EN SKÖN KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg