Sköna söndag...



Ja, det kan man verkligen säga att det är.
Knallblå himmel o strålande sol :)
Hade inte så jättebrått upp ur sängen idag så kl var 10 när jag gav mig ut i slottsskogen.
Helt ljuvligt, alldeles lugnt o fåglarna kvittrade....
Fruset i marken o torrt men ingen halka, helt perfekt "vinter" för mig :))
Tyvärr är ju snö o kyla i sikte så jag försöker passa på när det går fastän lårmusklerna skrek i protest.. :))
Är sån underbar känsla att kunna springa igen..
Nu skulle nog inte ett löparproffs elr expert skatta min "löpning" så högt men det skiter jag fullständigt i.

Är en "vansinneshets" utan dess like på fb just nu....
100 pass innan midsommar...
100 tim dans innan midsommar.....
Div utmaningar på 30 dagar...

Å motionshatarna kontrar med:
100 glas vin innan midsommar
100 öl innan midsommar...
Osv... vilket jag tycker är en synnerligen skrämmande "hets", att dricka en viss mängd innan en viss tid går ut.
Men jag är ju en "torris"...

Jag sprang genom hela skogen, kom på mig själv att per automatik börja GÅ...
Men tog mig själv i örat o sa "spring nu latmask.." :))
Jag har lättare att pusha mig själv i löparspåret än på gymmet, vet inte varför.??
Men när jag kom ut på Strandvägen (vägen till Solliden) så gick jag.
Jag hade kunnat springa men dels för foten o sen njuter jag av tystnaden, av fågelkvitter, av solen...
Det var en ljuvlig förmiddag..

Ist för denna "hets" så NJUT av tiden ni gör något, njut av att vara ute, .
Låt hjärnan vila fr musik, man överöses av intryck o ljud ändå..
Sätt upp veckomål ist för 6 mån framåt.
Är större chans att man lyckas då tror jag.....
Denna veckan har mitt "schema" hållit, målet var powerwalks-löpning varje dag utom lör o gymmet ons-fre o det höll jag.
Målet för nästa vecka är powerwalks varje dag mån-fre samt sön, gymmet mån, ons, fre...
Nästa sön får jag se om jag har lyckats...
Har man inte lyckats så kan man ju fundera på varför inte målsättningen lyckades o kanske lära nåt av det..

Frukosten smakade än godare när jag varit ute o sen har jag satt en deg på surdeg som stått sen i ons morse.
Men den kalljäser så den får stå ett par timmar innan jag bakar ut den.
Man får inte ha brått när man bakar surdegsbröd :))
Gjorde en sats med Lyxmüsli igår också så den har jag gjort klar idag.
Tillsatte tranbär o hackad mörk choklad, blir så otroligt gott !!!

Idag ska jag ha ugnskokt lax, pot o grönsaker till middag.
Gjord en hel laxsida hos kärleken för nån månad sen o det blev så mycket över så jag kunde ta hem lite.
En kall sås till det blir smarrigt.

Jodå, jag var inne på Önskabutiken igår o fick nya plastskålar.
Tog med dom gamla för jag ville ha samma storlek, är helkass på att uppskatta sånt.
Hon skickade med ett lock o så köpte jag ett lock så 37 kr betalade jag utöver det presentkort jag hade.
Dom gamla åkte direkt i plaståtervinningen när jag kom hem :))

Idag för 15 år sen var jag knappast ute o sprang...
Då var jag fullgången o övergången (bf var 15e ..) i sista graviditeten, mådde riktigt dåligt, sov knappt nånting, hade ont i hela kroppen så dom la in mig..
Fick gå i korridoren på förlossningen i väntan på besked om dom skulle sätta igång mig elr vänta lite.
På tv gick Idrottsgalan av stapeln för 1a gg så i år är det 16e gg den firas.
Men dom avvaktade lite o beslöt lägga in mig för att se om det startade av sig själv...
Fortsättning följer....


HA EN SKÖN SÖNDAG !!!


Kommentarer

Populära inlägg