Lördag morgon....

Frukost har intagits o Nyhetsmorgon är på...
Halva januari har passerat, alltid nåt !!
Jag har en ensam hemmahelg denna veckan, kärleken är på danskurs hela helgen.
Då kan man ju tycka att jag som kanske verkligen behöver en foxkurs också skulle varit där men platserna släpptes förra året i MARS o det blev fullt på några timmar...
Helt galet men så var det...

Jag hade behövt nån som vält mig ur sängen imorse, galet vilken träningsvärk jag har.
Var ju på gymmet igår o körde ben-ryggpass o jag tog inte hela programmet men ändå..
La rätt mycket tid på stretching, rörlighet o 4 yogaövn.
Haaaa.....tur man kan bju'  på sig själv för graciöst var det INTE.... :P

Det är skrämmande hur mycket kraft man tappar på bara en dryg månad.
Nu har väl viruset tagit mycket kraft att "läka" men ändå..
Men det är bara att köra på så försvinner det så småningom.

Men idag blir det vilodag, den enda ansträngingen jag ska göra är att gå en sväng i Byhåla.
Fick presentkort av syrran på Önskabutiken, jag vill ha 2 nya plastskålar i Margaretheserien men jag måste ta med dom gamla för att få samma storlek.
Vet ni att dom är designade av Sigvard Bernadotte o namngivna efter danska drottningen ??
Å givetvis ska jag ha röda :))

Testade ju att baka vitlöksbröd ur eget huvud igår o det blev bra !!
Lagade zucchinipasta o köttfärssås, toppade det med parmesan jag fick av italienskan i "julklapp".
Fick ju 4 olika ostar av henne, 2 var parmesan o dom andra 2 vet jag inte riktigt vad jag ska använda till.




Zucchinipasta
 
Strimla en zucchini i smala strimlor med en potatisskalare.
Koka upp vatten med lite salt i o lägg ner strimlorna, koka 30 sek-1 minut.
Häll av o servera till köttfärssås.
 
 
Vitlöksbröd 2 st
 
25 gr jäst
2 dl vatten 37C
2 msk oliv-rapsolja
1 tsk honung
1 tsk salt
5-6 dl vetemjöl
 
50 gr vitlökssmör
lite persilja
 
Smula jästen, häll över vattnet o låt lösa sig.
Tillsätt oljan, honung, salt o vetemjöl till en smidig deg.
Låt jäsa 45-60 min.
 
Dela i 2 delar, kavla ut varje del till en rektangel.
Bred ut hälften av vitlökssmöret, strö över lite persilja o rulla ihop som en rulltårta.
 

 
Lägg dom på en baguetteplåt så håller dom formen.
Låt jäsa 30-40 min, snitta med vass kniv o grädda i 250C ca 15 min.
Låt svalna under bakduk elr utan så får du en hårdare yta.
 
Idag får det bli kotlett med ugnsrostad sötpotatis o morot.
Har ingen palsternacka hemma, kanske finns i lilla matbutiken nere på stan annars klarar jag mig utan.
Fick nån tesked vitlökssmör över fr igår så det ska jag använda o lite sallad till det.
 

Fick mejl fr släkt i USA igår kväll så jag får försöka få ihop ett svarsmejl idag.
Sökte 4 jobb igår, både här hemma o på annan ort..
Nu börjar sommarjobben komma ut både här o på andra orter o man kan inte mer än söka..
 
HA EN SKÖN LÖRDAG !!!



Kommentarer

  1. Ajajajaj för träningsvärk! Hoppas du får en härlig dag i dag ändå! Och så håller jag tummarna!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är ju himla tur att träningsvärken lättar så småningom.
    Ha nu en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg