Lördag...


 
........ å den absolut sista januari idag !!!
ÄNTLIGEN !!!
Äntligen är denna evighetslånga månad över....
Januari har aldrig varit "min" månad kan jag säga, det enda positiva är väl att sonen föddes i denna månad.
Imorrn om 4 veckor så är det VÅÅÅÅÅÅÅR !!!
Iaf enligt almanackan, så det så !!!!
Hur elr hur så i mars så blir det inte -10/15C, inte på ö'a iaf o kommer snö så försvinner det snart.
Försöker verkligen njuta här å nu, inte bara härja framåt men det är faan så svårt nu alltså... :/
 
3 veckor sen jag var på dans sist o det blir ingen dans förrän nästa lördag men då spinner vi loss till bästa Sannex i parken i Växjö.
Sen rullar det på hela feb o mars, vissa helger kan jag åka på dubbeldans om jag vill.
Mycket Sannex, mycket PH's, Voize,  Blender, Kindbergs, Streaplers m fl.....
Abstinensen är stor kan jag säga...
Mår inte bra av att inte få dansa regelbundet så det ska bli grymt kul.
Januari är en avslagen månad överlag, sen e det tufft ekonomiskt för alla, inte minst som arbetslös.
Visst har det funnits dans som förra helgen men som arbetslös får man sålla mellan danserna o åka på det som ger mest.
 
Fb har svämmat över av alla bilder fr dansbandsveckan, spec igår då många av mina dansvänner-bekanta åkte.
Tyvärr var det Micke i PH's sista spelning i PH, såååå ledsamt att inte kunnat vara med en sista gång men så är det...
Såååå ledsamt att inte få höra honom sjunga "En sista dans..." igen, han är en suverän sångare så jag hoppas han kommer tillbaka till scenen nån g framöver men nu får familjen gå före.
Linus fr Martinez ska gå över men inte riktigt än så en av mina dansvänner ska vicka för honom ett tag.
Men den 21a feb så spinner vi loss till underbara PH i Nybro, ska bli sååååå kul å få träffa dom igen !!!
 
 
Å om 27 dagar börjar Let's dance igen !!!
Fre 27e feb drar det igång !!!
Ska bli såååååå kul att få se bl a Ingemar Stenmark på dansgolvet.... :))
Å februari avslutas med en hejdundrande 30 årsfest där både PH o Voize ska spela.
Är redan nu inbjuden till en 50 årsfest i början på sept där Kindbergs o Blender ska spela nonstop :))
 
Gick in på danssskor.se igår, bara ändå...
Å kan ni tänka er??!!
Dom skor jag tittat på o velat ha var nedsatta med 33% i priset så det klickade jag hem på sekunden.
Ett par riktiga dansskor, inga ballerinas som jag haft hittills.
Ska se om det gör skillnad för fötterna, det borde göra det.
Fick se en tjej som hade såna på Sannex 9e nov å jag frågade var hon köpt dom o då sa hon det så jag kollade.
Hon tyckte dom var supersköna, sitter som en handske på foten så jag hoppas på det.
 
Kontrasterna är stora idag mot i torsdag.
Morgonen var fin hemma igår men när jag åkte vid 12 tiden så började det att snöslaska lite.
Efter Kalmar så kräksnöade det ända fram till Hovmantorp där det lättade lite.
Å det var samma skitväder för 3 v sen när jag åkte hit sist... :(
 
Denna dag har frukost intagits, Nyhetsmorgon på tv har rullat.
Inom kort ska en dusch intagas så man blir presentabel, en tur till ett handelsområde i Växjö ska också ske under dagen.
Min ladyshave gav upp sist, den har funkat lite av o till så jag var inte förvånad när den la av.
Sist vi var där så såg jag just såna på ett ställe till skäligt pris så det ska kollas upp.
Kärleken undrade vad skillnaden var på en trimmer för herrar o för damer??
-Våra är rosa å lila, era är svarta å grå :))
Nja, männens kanske är av lite bättre kvalitet kanske, jag vet inte.... :))
 
 
Måste ju avsluta med en låt som Micke sjunger...
"En sista dans.."
 

 
 
HA EN SKÖN LÖRDAG !!!
 
 


Kommentarer

Populära inlägg