Jajjamen.....

.... träningsvärken sitter som en smäck idag !!!!
Men det var en ljuvlig morgon så jag gav mig ut på en kortare pw strax ef 9 idag.
Alldeels lugnt o fåglarna kvittrade, synd det inte är 15e mars.. :(
Men mot slutet så började det blåsa upp o det ska ju bli storm igen..
*suck........*
 
Har inte gjort så mycket idag än mer än det vanliga nödvändiga..
Disk, sopor, återvinning, dammsugning bla, bla, bla...
Så det är en hel del dötid jag försöker slå ihjäl.
Tv är ett sällskap, det finns gränser för hur mycket man kan städa, laga mat, baka osv..
"Dammsuger" igenom platsbanken 2-3 ggr/veckan för att se om det kommer ut några jobb.
 
Fick brev fr af igår, 26e ska jag dit..
Men det blir ju samma visa som innan:
"Ja, jag har inget här nu...
Å du söker ju det som finns bla, bla, bla....
Ja, vi hörs av om nåt händer..."
 
Mat måste man ju ha iaf....
Lagade suverän god lövbiff i ädelostsås i fre å så drack vi ett gott rödvin till.
Såå sanslöst gott det var !!! En bit vitlöksbröd a la ICA till det förgyllde det hela.
Tänkte baka vitlöksbröd imorrn, har ½ pkt jäst i kylen.
Ska se om min tanke går hem innan jag presenterar receptet för er :))
Bakade en Key Lime Pie i förrgår som jag bjöd på igår, så lätt o fräsch i smaken.
 

 
Pasta med lövbiff i ädelostsås..
 
Pasta i valfri form till 4 pers..
 
500 gr lövbiff
250 gr broccoli
2 msk smör
2 dl grädde
1 dl vatten
140 gr ädelost
salt o peppar
 
Strimla lövbiffen o dela broccolin i små buketter.
Fräs lövbiffen i smör ett par minuter, tillsätt broccolibuketterna o fräs tillsammans 3-4 min.
Häll på grädde, vatten o smula i ädelosten o låt det puttra i 7-8 minuter.
Smaka av med salt o peppar.
Servera till pastan med vitlöksbröd, en fräsch sallad o ett gott rödvin.
 

Key Lime Pie....
 
200 gr digestivekex, ca 15 st

100 gr smält smör
 
Kör digestivekexen i matberedaren till smulor, tillsätt det smälta smöret o kör samman.
Häll ut i pajform ca 26 cm, platta ut jämt o tryck upp lite längs kanten.
Baka av den i 200C ca 8 min.
 
6 äggulor
1 brk kondenserad mjölk
1 dl limejuice-saft
Skal av 1 lime
 
Vispa upp äggulorna tills dom börjar tjockna.
Tillsätt den kondenserade mjölken o vispa samman.
Tillsätt limejuicen-skal o vispa ner det.
Häll i pajformen o grädda i 175C ca 13-15 min.
 
Låt svalna o frys sedan i minst 3 tim.
Ta upp ca 30 min före servering, dekorera med limeskivor o grädde.
 
Ikväll får det bli italienskt, ostfylld pasta med vitlöksfräst spenat o lite knaprig bacon. 
Imorrn ska jag testa zucchinipasta o köttfärssås...
 
Ikväll är det glitter o glamour, jag ska se Victoria Secret Fashion Show kl 20 på 3an..
Synd man inte föddes med gener att vara 178 lång o väga 65 kilo typ... :(
Men man får inte allt gratis ändå...
Denna gången är det 1a gg en svensk modell fått bära de berömda vingarna, Elsa Hosk.. :)
 
 
HA EN BRA DAG !!!
 
 
 


Kommentarer

  1. Visst är det fullkomligt ljuvligt de dagar solen tittar fram!! Längtar såååå efter våren.

    Träningsvärk är inte fy skam det! Jag har börjat träna nu efter att ha slappat lite under ledigheten. Fyra gånger har det blivit denna vecka än så länge och jag tänkte nog ge mig i väg och simma i morgon också..

    Hoppas du har en fin helg och att 2015 blir året du får fast jobb!!!!!

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg