Kroppsgranskarna....


..... är ju ett nytt program om hälsa-träning i en av statskanalerna, det började förra onsdagen.
Jag var lite skeptisk till vad det skulle vara för slags program men det är allt fr träning, hälsa o vetenskap.
De tog en helt inaktiv man o en supertränad kvinna o de fick byta liv med varann för 2 veckor.

Det är lika fascinerande att se hur mycket man kan förbättra på den tiden som det är skrämmande hur mycket man tappar på lika lång tid.
Tycker det är kul med vetenskapliga tester för då får man verkligen svart-på-vitt hur det är.
Så nu e jag inte så förvånad för min dåliga form ef en dryg månads inaktivitet förutom lite dans som december var o hur grym träningsvärken var när jag började igen.

Men denna veckan har det skitit sig totalt med träningen, har haft 2 riktiga skitdagar både fysiskt å psykiskt men idag släpade jag mig ut på en rask pw iaf.
Sen blev det spastund i badrummet, så ljuvligt skönt det var.

"Biggest loser" började ju igår kväll på 7an så det tittade jag på.
Visst, det är en tävling men jag tycker det läggs för mycket tid på just det i programmet.
Man får inte se nån som helst matlagning, inga kostlektioner, ingenting sånt utan bara vad dom tränar-presterar.
Det sägs ju att kosten är 70% av en viktnedgång o för att hjälpa andra som tittar på programmet så kunde dom ha med lite av det också o inte bara resultatinriktat.
Lite enkla basregler hur man räknar kalorier osv....
Hur man kan byta ut icke så bra livsmedel mot sånt som är bättre mm.....

Mer kroppar... :))
Mina favvo-babes Trinny å Susannah är ju i farten igen.
Å igår var dom åter i Borgholm..
Märkligt att jag aldrig kan springa på dom när dom är här... ;)
Där har man verkligen några som kan få fram det bästa hos alla, oavsett storlek å kön som dom jobbar med.
Så enkla små tips som gör att kläderna sitter bättre o man "trollar" bort det man vill dölja.
Jag har lärt mig jättemycket av att titta på dom.
Det är bara nån gång jag inte tycker dom har lyckats till 100%.

Fick ett glädjande besked idag, får en tilläggsutbetalning i feb.
Inga vansinnessummor men det blir liiiiiiite lättare att andas ett par månader framöver.

Det känslan förbyttes raskt när jag kom ner till cykeln..
Nån JÄVEL har snott min cykelkorg !!!
Det är helt sanslöst alltså...
Hur kan man sjunka så lågt att sno en jäkla CYKELKORG???
Men antagligen var dom ute ef cykeln men den har punka på bakhjulet o då skulle dom väl sno nåt bara för att sno å tog det som gick att ta.
Jag menar, den var ju såååååå elegant...
Jag har nog haft cykelkorgen om inte i 20 år så iaf i 15 år....
Nej då, värdet är inte så stort men det som gör mig så förbannad är att folk inte kan skilja på sitt å andras..

Nope, nu ska jag fortsätta med mitt....
Har hivat ur alla sängkläder, piskat mitt täcke.
Lill-loppan skulle dyka upp ikväll så hon får ge mig ett handtag med överkast o lite annat.
Ska bli ljuvligt skönt å få glida ner i rena, svala lakan med nyvaxade ben :))

Balkongslingan har också plockats ner, det sista av "julsakerna", nu har den suttit i ganska exakt 2 mån så det var dags nu tyckte jag..

Middag idag ska bli lasagne...
Det är nog den enda maträtt jag köper färdig, bara att värma i ugnen.....

HA EN BRA KVÄLL !!!


Kommentarer

  1. Så skönt att få lite klirr i kassan, jag köper kycklinglasagne ibland, den e helt ok.
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg