Skitdagar...




... har det varit so far denna veckan...
Men då kan det ju bara bli bättre senare i veckan...

Besökte ju af igår förmiddag men som jag redan visste, inget att erbjuda elr på annat sätt hjälpa till.
Har sökt ett tiotal jobb sista 8-10 dagarna o det är bara fortsätta söka.
Fått meddelande från 2 iaf, alltid nåt.
De flesta hör inte ens av sig att dom mottagit ansökan så man vet inte ens om dom läst den.
Men så är det....

Har rensat ut sjukt mycket papper ur min pärm där jag har alla bank-fakturor o annat viktigt papper.
Hade uppenbarligen inte rensat sen nyåret -12/13, inte konstigt att pärmen knappt gick att stänga.
Idag finns det mesta på elektronisk väg så man behöver inte spara lika mycket men ändå vill jag spara en del.

Tja....näe.......grått o trist ute...
En sväng till affären blev det också, idag blir det dock rester från fredagens kasslergratäng.
Lite sallad o mitt vitlöksbröd till det så får det duga.

En dag som denna så handlar mycket om minnet av befrielsen av Auschwitz.
70 år har passerat men än finns det överlevande som kan berätta även om dom minskar för varje år.
Tittade på ett program på Discovery i söndags, En dag i Auschwitz..
Ikväll är det ytterligare ett program i 90 min på nån av statskanalerna.

Vet att många svenskar har varit där men jag har inte varit där.
Kärleken som har sin ursprung o uppväxt i s.v Polen har dock varit där en gång under skoltiden.
Han sa att han har aldrig, vare sig förr elr senare, känt sig så värdelös, så lite värd som människa, som när han var där..
En ofattbar tomhet i själen av det dom såg..

 
HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

Populära inlägg