Augusti........

Kolobrzeg, PL,  2015
...... har gjort sitt intåg.......
Å det med en alldeles fantastisk dag !!
Sååå varmt å skönt igår, strålande sol från en blå himmel hela dagen lång intill solnedgången.
Det var jättefint  i fredags när vi började närma oss kusten men det hade varit fint väder på Småland oxå i fredags.
Bara för att vi åkte därifrån.... tsssssss........

Insåg på väg i bilen i fredags att det var 16 år sen morfar gick bort.
Han var drygt 90 år så han fick ett långt liv men det fanns mycket sorg tyvärr men så var det förr när sjukdomar härjade som dom inte kunde bota då.
Då   min moster hade kommit när vi kom hem till Borgholm så gick vi ner till kyrkogården för att fixa till morfar å mormors grav, mormor följde efter bara 2.5 mån senare.
Hade en trevlig eftermiddag -kväll med kära moster, syrran + gubbe, barnen å våra föräldrar.
Mitt favoritställe i stan...
Den lilla strandremsan nedanför Strand hotell,
det är mitt "The Hamptons"
Att sitta i solen, höra vågarna ljud å fåglarnas skrik,
se djurlivet mm är en lisa för själen 💗




Det var så otroligt varmt å skönt igår, riktig sommarvärme !!
Vi cyklade ner till dom innan 10, vi återkom runt 16 tiden.
Då hade vi varit ute i stort sett hela tiden så då var jag lite mör 😊
Det blev vila på soffan, sen en dusch å sen gick vi ner på stan.

Det var nämligen 6 år igår kväll sen vi dansade 1a gången...... 💘
Den kvällen var otroligt varm inne på Skälby Loge till bästa Per-Håkans.
Så tänk som det kan gå efter en danskväll på en lövad loge 💕
Vi åt middag på Sörens, en plankstek på fläskfilé, ett glas rött till det.
Supergott å mycket skäligt pris.
Vi tillbringade kvällen i hamnen, ett fantastiskt färgspektra på himlen efter den fina dagen så avslutade vi med en drink på Strand.

Lusthuset som står i Societetsparken är den sista resten från den stora Badortsepoken som började 1865 med bygget av kallbadhuset.




Vad denna dagen har att erbjuda vet jag inte än, jag tror vi mest ska försöka ha det skönt.
Jag får laga middag åt oss sen hos mina föräldrar, idag blir det pasta med ostsås å kassler.
Gamlingar äter ju inte vad som helst så man får försöka hitta nåt som passar alla när man är trött på kött å potatis 😄
Väderprognosen säger regn under eftermiddagen men det får man se.
Det skulle sannerligen behövas för här är det torrt, på Småland har vi fått sådär 40 mm regn vareviga vecka under lång tid så lite kan ju falla här.

HA EN BRA DAG !!




Kommentarer

Populära inlägg