Oj........

 

.... en sån värme det har blivit......

En rätt onödig upplysning då större delen av Sverige har värmebölja just nu. Jodå, det börjar ordna till sig med mina hörsnäckor, nu är det nog nästan perfekt inställt. Det är så svårt att få bas å diskanten till rätt läge men det börjar närma sig. Och att jag slipper höra min egen röst eka i skallen.....

4 tim bara försvann i stan så jag var rätt mör när jag kom hem så det blev en snabblunch å sen tog jag min lilla, smidiga brassestol å gick ner till sjökanten, det går icke att vistas på altanen i denna hettan. Man blir stekt levande typ.....

Så jag tillbringade 3 tim där nere vid sjökanten, var bara uppe i huset å hämtade dricka typ. Sambon hade ett styvt jobb att klippa gräset, det är några kvadratmeter el för att vara mer exakt, 4 632 kvm !! Så det tar sin lilla tid. Det blev ett bad oxå, jag gick i från tomten även om det är lite meckigt men ljuvligt skönt var det.

Jag var lite trött imorse så det tog en stund att starta dagen men vid kl 11 åkte jag till skogen. Fick ihop 3.5 L så nu har jag plockat 17 L totalt. Tyvärr går det inte lika bra att få ihop kantareller, hela TVÅ stycken hittade jag idag. Jag ger snart upp, så tröstlöst att bara leta å leta å inte hitta nåt.  När jag kom hem så åt jag lunch, pinfärska blåbär, mjölk å macka. Spolade av mina plockargrejer så det inte hann torka fast å sen gick jag ner till sjökanten med min brassestol igen. Även idag blev det ett bad, sådär en 25C typ.... 😊

Ikväll har vi grillat, jag bakade varsin blåbärspaj som vi strax ska avnjuta. Är lite trött å mosig av värmen, jag höll på å försmäkta i skogen, luften stod precis stilla. Likaså här nere vid sjökanten, antingen ska det blåsa djävulen alltså el så är det helt vindstilla så man knappt kan vara där nere för den skull. Får se vad morgondagen har att erbjuda, tror jag skippar skogen om det blir så varmt som dom lovat. Ska koka blåbärssylt å baka en blåbärskaka  iaf.

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg