Tisdag.....

 

Det har tydligen gått 3 dagar sen jag skrev sist. Nu händer det inte så våldsamt mycket om dagarna men iaf..... 

Igår så gav jag mig till skogs för en vända till blåbären, jag trodde dom hade torkat ihop av sista veckornas enorma värme men dom var jättefina så 3.4 L skuttade glatt ner i hinken. Tittade efter kantareller, hittade EN jävla kantarell å mina fb vänner runt om oss hittar enorma mängder så det suger 😖

Jag var väldigt trött igår kväll, varför vet jag inte riktigt, jag har sovit bra sen i lördags. Jag var bara ute i skogen ett par timmar så det var heller inte så stor påfrestning. Trodde jag........ 

Fy faan så dålig jag har varit idag....... 😢 Grymt ont i ryggen, jag har gått som Quasimodo hela förmiddagen. Satte en liten deg på bara 2.5 dl mjölk till att baka Blåbärsbullar, dels har jag inte plats för mer, dels hade jag inte orkat baka mera. Jag hade en tung huvudvärk hela förmiddagen men när bullarna var klara, då hade jag en sprängande huvudvärk så jag fick lägga mig. Sov en stund, vaknade, åt lite, tog Paraflex (muskelavslappnande) somnade om, vaknade när medicinlarmet gick kl 15 på telefonen. Jag har påminnelse, annars glömmer jag.........

Men jag gick upp, lite sådär avslagen, gick in i duschen, varmt vatten samt huvudmassage vid hårtvätten gör susen för en öm skalp å en stel, ond kropp. Huvudvärken är hanterbar men långt ifrån botad så det får bli vila sen igen. Allt för  att man vill ut i skogen, röra på sig, fylla skafferiet som man säger. Planen idag var att kanske cyklat ett par mil, 1.5 tim, ev åkt iväg ett par mil för att se om kantareller men det gick inte. Som en jävla trasdocka..... 😖

Det har varit ett fantastiskt väder idag men jag har inte orkat vara ute 😢 imorrn ska det ju bli regn. Men en maskin tvätt med påslakanen har tvättats å hängts ut å tagits in, rena å väldoftande. Det är ju inte så stor ansträngning på sånt så det orkade jag iaf. 

Imorrn ska jag till stan, dels ska jag få nålar, dels ska jag handla. Imorrn får jag pengar, jag har inte fått några utbetalade sen 8-10 juli så jag har levt på mina besparingar så det blir skönt med pengar imorrn. Jag skulle behöva gå till kiropraktor alt naprapat för jag har haft så ont mitt i ryggen idag (å andra dagar) förmodligen där den lilla skoliosen sitter som jag gissar ger mycket huvudvärk men det kostar pengar, alldeles för mycket pengar...... 😖

Pappa har varit dålig i helgen, riktigt dålig. Trött, matt å orkeslös men han är bättre nu å orkar sitta uppe idag. Varför vet dom inte riktigt men han är gammal, väldigt gammal men vi hoppas det håller i sig nu. Vi åker hem till helgen så får vi se hur han mår. Det ska ju bytas fönster i lägenheterna där jag bor å jag har, för en gångs skull, ett jäkla flyt.... Dom byter i nästa vecka i min lägenhet så vi får plocka bort allt inom en meter från fönstren på söndag, sen åker jag hem sön 6e sept, flyttar tillbaka allt, samt går till tandläkaren den 9e. Bingo !! Å så hoppas vi att han inte blir sämre igen utan orkar vara uppe å fungera som innan. 

Idag blir det bara hamburgare de luxe till middag, jag orkar inte laga nåt annat. Får försöka hitta på nåt vettigt imorrn iaf, det har varit si å så med middag sista 2-3 dagarna. 

HA EN BRA KVÄLL !!


Kommentarer

Populära inlägg