Det.......


..... har varit kaos på ön....
Strax efter att jag postat förra inlägget kom nyhetsflashen att en ICA butik rånats uppe i Böda på norra Öland.
Bilen hade kraschats mot ett träd vid Borgholms södra infart så barken är avskalad långt in på trädet.
Måste varit en sjujävla smäll helt enkelt, vi åkte å tittade på det igår.
Det ligger bildelar i vägkanten så det blev skrot av den.

Ta då samtidigt att det var, för många, sista semesterdagen alt att folk har en vecka kvar å vill vara hemma så att alla, precis ALLA turister får det (o)briljanta idén att åka hem samtidigt.
Det är problem med köer på söndagarna i vanliga fall, lägg då till att det står polis beväpnad med maskingevär vid påfarten till bron å ska kolla varenda bil i jakten på rånare.
Det var kö från Strandtorp 8 km söder om Borgholm till bron, ca 2.2 mil !!!
Dessutom skulle det vara fotbollsmatch på Guldfågeln Arena mellan AIK å Kalmar FF.
AIK laget hade varit inkvarterade på Ekerum, 1.3 mil syd Borgholm å skulle över samtidigt som allt annat hände.
Matchen sköts upp flera gånger, när den blev av vet jag inte, jag har inte tillgång till tidning om jag inte läser hos min föräldrar.
Men det var nog sista gången det inkvarterades några fotbollsspelare på Öland, finns ju många hotell i Kalmar men dom skulle väl roa sig med att spela golf el dyl kanske.
2 pers är gripna för medhjälp till rånet, det är allt jag vet.

Folk gnäller å tycker att det var osmart?? av polisen att stänga av bron i värsta turistströmmen....
Nu tycker jag väl att det är viktigare att dom får tag på rånare än att turisterna får fritt flöde över bron men det är väl jag det........
Likaså gäller det dödsskjutningen i Stockholm av flickan.
Folk gapar om föräldraansvar, att hålla sin barn inne om nätterna, jadda, jadda, jadda.........
Ja du, det är nog många barn som smitit ut nattetid även att jag inte gjort det eller mina barn.
Om hon nu var ute med hunden så vaknade hon säkert när den gnällde å inte ville väcka föräldrarna så hon gick ut.
Jag tycker det är mer allvarligt att det skjuts nattetid mellan kriminella gäng än att en 12 årig flicka går ut med hunden.
Hade flickan varit vit hade inte föräldraansvaret kritiserats så hårt.
Men det är sååå många besserwissers i trådarna till såna artiklar så man blir spyfärdig.

Det blev aldrig nåt regn i söndags, det är så torrt, så torrt här....
Vi har bara hållit oss i stan å närliggande områden, bilen rullade icke en meter förrän igår när vi skulle kolla trädet.
Pappa fick finbesök av vårt kära kommunalråd för att prata om gamla tider i kommunen, socialdemokraterna å Kommunal å tiden på stadshuset för pappas skull så det blev fika i trädgården.
Jag är lite bekant med honom så därav kom det sig så.

Igår kväll plingade danspinglan B på telefonen, hon var på väg till stugan strax utanför Köpingsvik å undrade om vi skulle äta ihop.
Så det blev en spontanpizza på nere på Pappa Blå, garanterat godaste pizzan på många mils avstånd.
En ljuvlig kväll, i söndags var det ganska råkallt när vi var ute å cyklade med igår kväll var det alldeles ljummet.
Vi avslutade med en timme på balkongen innan hon åkte vidare så det var en trevlig afton.

Det är en fantastisk morgon, idag blir det sol å bad vid lokala playan 200 m hemifrån 😊
Jag har tvättid ikväll ,  sen får det bli en sväng med dammsugaren oxå.
Sön-mån har varit lite tunga, jag har varit otroligt trött, otroligt öm i ländryggen, nästan så att övre del av sätesområdet varit bortdomnat.
Det påverkar även övre delen av baksidan av låren att det domnar av lite så det har varit lite jobbigt.
Tur jag har den sambon jag har, inte många andra män skulle ha det tålamodet med en person där dagsformen varierar så kraftigt från dag till dag 💕

HA EN BRA DAG !!





Kommentarer

Populära inlägg