Tänk........

 

.... att det har gått FYRTIO år idag sen Sällskapsresan hade premiär !! Hur gammal är man inte?? 😄 Dessa älskade Sällskapsresor 💗

För egen del så är det Sällskapsresan, Snowroller å SOS som toppar !! De övr ger jag inte så mycket för, tycker det förlöjligades lite för mycket för att vara bra men de 3 första är ju så suveräna !! Flera fina skådisar som inte finns med längre, Kim Anderzon, Jon Skolmen, Roland Jansson. Ja, kära nån, 40 år...... Få har väl som Lasse Åberg fångat den svenska turisten, Colin Nutley har fångat den svenska själen i Black Jack, Änglagård m fl.

Här har det inte hänt så mycket..... Extremt stökiga nätter, glidit in å ut i sömnen, svettas så lakanet är fuktigt när jag vaknar, samtidigt så småfryser jag även om täcket är på. Så imorse hade jag känslan av en svettig boxningslokal i sovrummet så fönstret vreds upp så mycket det gick så frisk luft strömmade in. Hivade ur sängkläderna, har t o m tvättat madrasskyddet så ikväll får jag-vi surfa ner i svala, fräscha sängkläder. 

En tur in till stan idag, vi tog en fika på Askelyckan. Vi hade lite fint regn på morgonen, 3 mm,  Tor var bara lite småbutter, det mullrade lite dovt ett par gånger men mer blev det inte. Soligt med rätt friska vindar så tvätten torkade på nolltid. Men när jag anlänt till den lokala affären sent i eftermiddag, då drog han på för fullt. Det kom några blixtar, mullrade rätt rejält men sen drog det vidare. 

Mer nostalgi...... I dagarna är 11 år sen jag började blogga..... Hujedamig som tiden går..... 😳 Mycket har hunnit hända på de 11 åren, både bra, dåligt å sorgligt.... 💗

Lunch idag blev Gubbröra på danskt rågbröd, måste göra av med matjessillen jag har i kylen. Middag blev Mammasås som barnen kallade den, (eget påhitt) med jasminris. Blir lite lättare med maten när det blir lite svalare ute, svårt att variera maten när det är +25 vareviga dag........

För morgondagen finns inga planer än så länge, vi får väl se vad vi hittar på.

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg