Sommar 2020.....

 


 ...lider mot sitt slut...... 92 dagar sommar är över, vad blev det då av den här sommaren??

Eeeeeeeh..... inte så mycket.....  😖 Sommaren 2020  går inte till historien som den mest händelserika direkt....

Det är inte så mycket att sammanfatta i år, ingen resa, ingen dans, ingenting..... Men vi fick sköna dagar hemma på ön iaf, hade jag inte haft det då vete faan hur man skulle orkat.. Dock slutade inte juni så bra, sambon ramlade ner från en stege på altanen, landade på klotgrillen, bröt 2 revben på 2 olika ställen så han var justerad rätt länge. Han känner ftf av det då å då.

Å så fyllde jag ju år, hela 53 år. Den firades med sambon, kusinen å hans fru på restaurang Verandan i Borgholm.

Träff med en gammal danskompis å hans sällskap 😊

Fantastiska Äleklinta 💗

Ja, denna sommaren har verkligen bjudit på fantastiska solnedgångar. Soluppgång är mer sällan man ser, jag är inte uppe SÅ tidigt om än att jag har störd sömn mellan varven.



I slutet av juli gjorde vi ett besök på Bilkyrkogården i Ryd....
Man blir ödmjuk när man ser alla gamla bilar, så många livsöden dom rymmer. Alla bilarna har ägts som ny av någon... 💗
Någon har åkt bussen till jobbet varje dag med matsäcken i handen...
Någon packade det mest nödvändiga i en resväska, köpte en enkel biljett till en större stad med förhoppning om ett bättre liv......




Augusti anlände med värme å det med besked.... 
Jag har inte njutit av augusti på så vis, jag blir bara sämre på alla plan av sån extrem värme med 30+. Det har varit tungt å jobbigt till sista veckan, nu är det ljuvligt ute. Ftf varmt å skönt men ingen tryckande värme, frisk, klar luft, man kan andas. Man kan röra sig utan att blir toksvett på 5 min......
 
Men jag får vara nöjd med sommaren, jag har varit ute mycket om än inte när det var som varmast.
Har haft några riktiga dippar i fibromyalgin samt en sjujävla magsjuka för ett par veckor sen men jag överlevde det oxå.
Jag älskar den kommande årstiden, hösten... 💗
September-Oktober med sin friska, klara luft å fantastiska färger när det sprakar i trädkronorna...
November med sitt milda, softa dagsljus när naturen går ner i vila för att avslutas med den största ljushögtiden, 1a advent 💗
 
Idag har jag fortsatt min höststädning. Jag har gjort rätt mycket i lugn takt å det har gått bra men visst känner jag av det.
En del fönster är rena på både in å utsida, andra bara utsida, det beror helt på hur solen står. Bytt gardiner i ett rum, alltid kul att ändra.
En dusch blev det oxå men ett tips är att ta med sig RÄTT produkter in i duschen... Lite svårt att bli ren med hudlotion istället för duschcreme.... Tur sambon var hemma så han kunde gå å byta åt mig.
Detta årets sista sommardag firades med säsongens 1a Lufsa 💖
Alltså........ känslan när 1a tuggan landar på tungan är himmelsk.... 😇
Ååååååååååh.......... hallefrigginaluja så gott det var !! 😄

Å så har jag äntligen bokat tid till frissan, 25e sept är det dags. Jag har nästan börjat räkna ner, det är så ljuvligt skönt att sitta å bli ompysslad om än att man betalar en halv förmögenhet för det. 
Imorrn fortsätter min höststädning med både det ena å det andra, det ska ju bli lika fint väder som idag.
Jag cyklade till affären i tshirt å shorts, så ljuvligt frisk å klar luft. En envis motvind hem men då fick jag jobba lite mer.
7000 steg med städning å 4 km cykel så har jag fått motion idag.
 
HA EN BRA KVÄLL !!



 


Kommentarer

Populära inlägg