Nu.......


....... är de mörka augustinätterna här......
Vi är hemma i Småland igen så här är det mörkt nu å klockan är inte ens tio än.

Vi hade en ljuvlig dag vid min barndoms badplats i utkanten av Borgholm igår, det är så nära att jag ser husen där jag bor därifrån.
Kanske 200 m sådär, lagom avstånd till badet från lägenheten 😊
Så det blev faktiskt ETT bad där hemma, kanske blir fler om värmen håller i sig augusti men nu börjar han ju jobba på måndag så nu blir det bara helgbesök isf.

Tvättade allt igår kväll, sen cyklade vi ner till hamnen men det var friska vindar där nere igår kväll men skönt.
Vi tog en sista glass på Ölandsglass innan vi cyklade hem, jag började packa ner lite.
Insåg att jag missade att tvätta ett par strumpor, dom satt på mina fötter men jag har nog strumpor så det räcker ändå 😄

Pappa skulle ha "lite" hjälp av sambon idag innan vi åkte hem, det blev nästan 2 tim jobb så klockan var långt in på eftermiddagen innan vi kom iväg.
Å så skulle vi göra oss till att äta lunch på IKEA men det kunde vi glömma !!
Dom håller ftf restaurangen stängd vilket är märkligt då italienskan åt lunch på IKEA i Catania i måndags.
Om Italien som blev så hårt drabbat kan ha öppet nu så kan säkert Sverige oxå ha det......

Men det fick bli lunch från en Thai vagn utanför CG för nån varm mat behövde vi få i oss.
Så vi var hemma vid Torsjön kl 16.00.
Alltid en snabbcheck att allt är som det ska, sen packade vi upp.
Inte så mycket, mest ren tvätt å lite mat från kylskåpet men iaf.

Imorrn så är det fullbokad förmiddag, ett besök hos audionomen å ett besök hos Sir James för lite nålar.
Handla mat oxå, nu måste jag börja förbereda för matlådor igen.
Han jobbar kväll nästa vecka så det blir lite mjukstart med 4 dagar för han men nu återgår livet till det normala igen.
Å det är tur för min stackars hjärna, jag mår bäst av  rutiner, den blir mindre förvirrad då 😄
Idag tyckte jag det var söndag när vi kom hem å hjärnan halkar ftf in på det då å då för vi brukar komma hem en söndag från ön.
Men det är ju faktiskt onsdag idag, än så länge.....
Å så är det slut med middag på stan, glassar hit å dit, försöka få igång motionen på rutin igen.

Beroende hur jag mår efter nålarna imorrn så är det tänkt en tur till skogs för att leta efter guldet.
Men det är tamigfaan lättare att hitta riktigt guld än kantareller....... bah......
Det ska ju bli så soligt å varmt så nåt mer bad kanske det blir i vår insjö.
Jag är inte så särdeles förtjust i insjöar då man inte ser var man sätter fötterna men i nödfall går det.

HA EN BRA KVÄLL !!






Kommentarer

Populära inlägg