Idag.....

......... har det varit grått, inte den minstaste lilla solglimt utan bara grått å dimmigt på morgonen.

Igår slog det mig, vi byter till vintertid på söndag, det hade jag inte haft en tanke på!! Igen !! Inte så längesen vi bytte till sommartid men det har gått 7 mån så det är dags. Bästa kvällen att gå på dans, kvällen innan övergång till vintertiden för man fick en extra vilotimme på söndagen 😄 Värre på våren då halva dagen hade gått innan man kom ur bingen å var i form igen. Men kanske det är sista gången, jag tycker det är synd, lite sådär mysigt att göra det tycker jag men jag inser att jag är nog rätt ensam om det.

Jodå, läkaren ringde imorse om ev benskörhetsutredning. Det är knappast troligt, jag motionerar när det går, går å försöker springa, cykel är meningslöst för den saken. Cykling belastar inte skelettet, det är bara muskler å hjärta å det är gott nog men för benmassan är det verkningslöst. Jag röker inte, har aldrig gjort, jag har inte ätit kortison mer än fått ett gäng sprutor men han tyckte det var bättre att göra det å att vi har fel än att det faktiskt är så.

Det som mest oroar mig är ju smärtan i ländryggen, den har jag haft i 5-6 år nu. Man kan röntga på olika sätt för att kolla bentätheten men remissen gick till Ljungby så det blir där. Hur lång tid det tar vet jag inte, kanske 1 mån, kanske 9 mån, har inte en bloody susning..... 😟 Han förnyade mitt recept oxå så idag kunde jag hämta ut medicinen, får ha lite bättre koll på det i fortsättningen.

Å så har vi den stora glädjen att att min svägerska har fått körkort, 56 år gammal !! Pga sitt handikapp så har hon inte fått ta körkort men för 2 år sen gav dom henne klartecken efter 35 år !! Hon måste nog ha en automatare då hö sida är svagare men vilken frihet det blir för henne. Maken jobbar i Tjeckien i veckorna så hon har varit hänvisad till bussen men så skönt för henne med körkort. Hon kan ju inte cykla heller, sambon erbjöd henne en trehjuling en gång men det ville hon väl inte. Det är väl kanske inte så kul att komma på en sån...

Hon fick kraftig huvudvärk vid 19 års ålder, alla sa att det för att hon läste sista året på gymnasiet. Men så började hon krampa å förvreds till oigenkännlighet. Då hade hon 2 tumörer, en innanför tinningen, en under skalpen som var stora som hönsägg. Dom togs bort å det gick bra men så skulle dom göra en kompletterande operation då hon skulle vara vaken men då skadade dom en nerv så hö sida blev nästan förlamad. Hon har kämpat sig tillbaka å nu har hon fått ta körkort efter 37 år !!

Har varit i stan å flängt runt så jag var trött när jag kom hem. Idag lagade jag riktig middag med laxpasta å haricorts vertes. Försöker planera en goda middagar nästa helg då  det är både Halloween å Allhelgonahelgen.   I helgen får han klara sig själv, han svalt inte ihjäl innan jag flyttade in så det blir nog bra. Jag åker ju hem till ön på lördag, ska fixa det sista efter fönsterbytet men så ska jag hälsa på sonen i hans egna lägenhet oxå innan jag åker över bron. Har slagit in hans inflyttningspresent ikväll så det ska bli skoj. Å så scanna boobsen på måndag förmiddag i Kalmar innan bilen går västerut igen😊

Men imorrn är det torsdag, det blir en sväng med dammsugaren, hoppas palla lite äpplen hos grannen men det går nog mot sitt slut å sen hoppas jag komma ut en runda. För vikten, för benmassan, för hjärnan å för flåset...

HA EN BRA KVÄLL !!


 



Kommentarer

Populära inlägg