Lördag......

 Idag är det lite småruggigt ute om än inte kallt. Löven har skiftat färg snabbt å dom faller till marken nu. Det går såå fort på så kort tid......

Igår hände inte så mycket, var sjukt trött på förmiddagen men en sväng med dammsugaren blev det innan jag gick in till grannen för att sno äpplen. Jag kokade en skål äppelkräm å sen gjorde jag 3 burkar äppelgelé, ska bli skoj att smaka. Endast äpplen, vatten å gelésocker, inget annat. Man kan smaksätta med allt från lime, kanel, ingefära å chili men jag nöjde mig med naturell eftersom det var 1a gången jag gjorde det. Sambon var hemma vid 18 tiden men då dom grillat så blev det ingen direkt kvällsmat. 

Jag tittade på "Skavlan" igår, det var riktigt bra. Ibland är han "sådär" beroende på vilka gäster han har men Elsa Hosk skulle ju vara med igår. En av Sveriges mest framgångsrika supermodell genom tiderna.  Hon var 13 år när hon gick sin 1a modevisning, hon var 14 år när hon gick på catwalken i Paris för John Galliano. Den enda svenskan som fått äran att bära vingar på Victoria Secret Fashion Show.Det är rätt imponerande måste jag säga 😊. Men när hon var 20 år så var hon botten av alkohol å drog beroendet men åkte på rehab och klarade det och fortsatte sitt modellande.

Idag är VSFS nedlagt tyvärr, ett av årets å julens höjdpunkter när den visades på tv, för mig iaf. En helt annan värld än den man lever i, en värld av glamour å flärd som inte är uppenåeligt för en vanlig dödlig, lönnfet medelålders öööh.... tant....

Morgonen var jobbig, en grym skallavärk men tog 2 muskelavslappnande vid 9 tiden å blev helt knockad. Somnade å sov rätt länge men nu så är det rätt ok. Lunch blev den tilltänkta fredagslyxen, en italienska plocktallrik med lufttorkad skinka, 2 sorters salami å mozzarella. Middag blir Fläskfilépanna med ris alt klyftpotatis.

Imorrn bär det hem till ön, jag ska ta ett prov på vc där hemma på måndag morgon. Kan tyckas krångligt men så är det när man bor på 2 ställen å så länge det funkar ändrar jag det inte. Jag får lite avbrott i vardagen iaf, det är alltid nåt...........

17 miljoners korsetten från VSFS år???


HA EN BRA KVÄLL !!



Kommentarer

Populära inlägg