Oktober......

 

..... har gjort sitt intåg......

Denna vackraste månaden på året efter Maj med sin sprakande flammande färger i träden, alla pumpor, alla höstlöv som faller. Det börjar med goda kanelbullar å avslutas med mysiga Halloween 🍂

Det har blivit en riktig mysmånad, en festmånad som lyser upp i höstmörkret. Vi har haft rätt grått här idag, några regnstänk kom under förmiddagen men annars uppehåll. Temp har legat runt 14-15C så det har varit behagligt.

Åkte hemifrån exakt 8.00, var hemma sådär 12.15. Men jag fick inget mer smärtstillande, han tyckte jag skulle köpa en Tens apparat som kostar sådär 1000 spänn 😖 När jag messade med bästa T så sa hon att man brukar kunna få låna en sån på sjukgymnastiken så det ska jag kolla upp imorrn. Plattorna får man köpa själv för de sitter ju på huden men själva maskinen brukar man få låna. Jag har nog hört det innan om jag inte minns fel men det får jag veta imorrn. 

Å det är ingen risk att jag får en stroke av högt blodtryck......... Idag låg det på 95/70, han undrade om jag brukar ha lågt tryck? Mitt allra högsta ?? är nog när jag hade havandeskapsförgiftning -91 å då var jag ju gravid. Har alltid haft lågt blodtryck, jag har frågat mer än en läkare om det är en orsak till min huvudvärk men får aldrig nåt vettigt svar. Men av blicken dom ger mig så tycker dom nog att jag är helt lost in the pancake som lill-loppan uttryckte det en gång. Men han tittade på mig idag som om att försäkra sig om att jag kunde stå upp 😄

Å så tyckte han jag skulle pröva Kraniosakral terapi, han skulle dit på fredag. Det hade räddat honom sa han, utan det då visste han inte hur han hade klarat sig. Men det kostar ju pengar, pengar jag inte har just nu men visst, ett besök kan jag ju pröva. Fick sms av henne för 2 veckor sen att hon öppnat mottagningen igen så jag får kontakta henne. Jag väntar på kallelse till naprapaten så får jag se vad det ger.  Jag tror inte det är bra att köra ihop för mycket behandlingar heller, det kan bli för mycket för kroppen att hantera.

Hann handla mellan vc å akupunkturen så det gick smidigt. Lite jobbigt idag med nålarna, gjorde ont på vissa ställen men nu ska jag dit om 2 veckor.  Ååååååh såååååå fina grejer dom hade på Maxi, en helt fantastisk krans med kulor i orange å svart med visst inslag av Halloween. Mycket fina höstgrejer, man vill ju ha allt........

Igår fick sonen nycklarna till sin lägenhet så nu har han egen lya fr o m idag. Lilla pluttis, att han blivit så gammal 💗Riktigt alla möbler har han inte än, tror att han skulle hämta en soffa i helgen. Det går inte in så mycket på 45 kvm 😄

Imorrn är det fredag........ Sambon ska på utedag med jobbarkompisarna, dom ska köra gocart å grilla. Julborden är indragna för att folk inte kan hantera alkohol så dom har en fredag på hösten istället som dom umgås utanför jobbet. Förra året sprang dom runt i Växjö å utförde vissa uppdrag, lerduveskytte å sen middag så jag fick hämta honom men imorrn kör han själv.

Jag ska försöka ge mig ut en runda å sen en helgstädning, det är min planering så långt.....

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg