Ny vecka....

Då var det måndag igen.... en rätt onödig upplysning, har man varit med så här länge på dagen så vet man nog det 😄

Tja, ska man gråta eller supa ner sig å sen gråta, det är frågan?? 😖Efter fredag å lördag som var bra och roliga dagar så kom Fibromyalgismärtan som en käftsmäll igår....

Vaknade igår med en intensiv, brännande smärta i axeln, hela hö sida av bröstkorgen, både fram å baksida, smärtade vid minsta beröring. Hade svårt att röra armen öht, händer å fötter var iskalla, av å till under dagen så var hö arm helt iskall. Jag frös så jag trodde jag skulle bli sjuk, jag försökte med både vetekudde å Alvedon å Ipren mot smärtan men det hjälpte föga. Men det är inte så mycket att göra, bara att försök stå ut med det.

Vaknade nåt bättre imorse men ömheten satt kvar, jag var lika iskall om händer å fötter å hö arm som igår. På förmiddagen låg jag i soffan med tights, tshirt, fleecekofta å dubbel fleecefilt över mig för att få värmen. Men vid 12 tiden tröttnade jag, jag drog på mig utekläderna, gick en runda på 6.5 km, skönt att röra sig å få frisk luft. Men när jag kom hem blev jag lika kall om händer å fötter igen så jag ville inte ut å räfsa löv, inte heller utmana ödet för mycket med axeln. Idag var det riktigt skönt, bara svag vind å strålande sol mot de friska, kalla vindar som var igår. 

Kroppen är helt fucked up, det är resten av tillvaron oxå......  Jag vet inte vart det ska sluta, varken med kroppen å smärtan eller tillvaron i övrigt... 😖 Man blir rätt less på allt........

Ikväll blir det en kopp osötad fullkornsvälling å en macka till kvällsmat, det räcker när jag är ensam.  

HA EN BRA KVÄLL !!


Kommentarer

Populära inlägg