Nu.......

..... har gässen återvänt..... 

Vi har haft dom utanför tomten en bit ut i vattnet ett par dagar, fler å fler har kommit, idag var det säkert 100 tals. Dom vilar sig på Torsjöns vatten innan dom flyger söderut för att återkomma när snön smälter å vårsolen tittar fram igen 😎 

Det känns lite ödesmättat att se skådespelet, det är en mörk, kall tid framöver för oss innan det vänder igen en bit in på nästa år. Jag älskar verkligen den här tiden fram till Trettonhelgen men sen kan man hålla sig för skratt fram till mitten av mars. Många gnölar över gråa november men jag älskar det... Det är så vilsamt med det softa, milda dagsljuset, så vilsamt för sinnena tills advent kommer å exploderar i rött.

Jag har inte bloggat sen i torsdags, finns inte så mycket att skriva om när man bara går hemma. Kommande vecka blir lite mer händelserik så det ska bli skoj. 

I fredags gav jag mig ut igen, det gick lite lättare än i onsdags men så försökte jag springa men se det gick inte för knät, s***n vad knät bråkade 😖 Men det gick lättare överlag så det var skönt.

Denna söndagsmorgonen var krispig, bara +1.6 vid 7.30 med is på bilrutorna. Så jag väntade till middagstid innan jag gav mig iväg. Gick in till Ingelstad prövade mig fram lite med orken, hur lång runda jag skulle ta men det kändes bra så det blev en riktig långrunda på 7.6 km. Å jag SPRANG...... 😊Inte så fort å inte så långt åt gången men jag sprang bitvis... 😊Så ljuvligt skön känsla att kunna springa, knät protesterade bara lite i början men nu har jag väl smörjt upp det efter uppehållet så det gick lika bra som innan. 

September var så tung, tröttheten var tung överlag om än att jag har varit ute nån gång i veckan på cykel å gått nån runda men inte nåt märkvärdigt ansträngande. Har haft ytterst lite huvudvärk i veckan ända tills idag men det gick över till slut. Nu håller jag tummarna för att jag kan hålla i det här, hoppas på snar tid hos Naprapaten för min arm för den är värst just nu.

Det har varit en synnerligen stillsam helg men skönt ändå. Men det är trist utan dansen, det blir inget socialt liv heller. Kurserna har dragit igång men man måste paranmäla sig å bara dansa med den personen pga Corona. Sambon jobbar kväll varannan vecka så det skiter sig annars kunde man gått en kurs för det sociala å träningens skull men det är ju meningslöst för oss.

Så det är bara att "gilla läget", för det mesta går det bra men ibland blir jag så less på skiten att jag håller på å klättra på väggarna. 

Ikväll blir det Taco's till middag, huuuur längesen som helst vi hade det. Har t o m köpt lite tortillachips å ostdipp vilket är ännu längre sen vi hade så det ska bli gott .

HA EN BRA KVÄLL !!


Kommentarer

Populära inlägg