Ännu......



.... en underbar danskväll har spenderats till bästa PH's :))
Jo, medelåldern var mycket hög i början men det var jag medveten om.
Arrangören var en ideell dansförening i Örsjö-Nybro.
Då det var medlemsdans så krävdes det medlemskap o det beror på att en ideell förening slipper betala skatt på intäkterna o kommer det en kontrollant så kan dom åka på dryga böter om dom släppt in icke medlemmar.
Å för den blygsamma summan av 50 kr så tycker jag man kan stödja en dansförening ute på bonnvischan...
Detta la jag ut som inlägg på en gemensam danssida jag är med på o enl vad jag hörde där så genererade det indirekt sådär en 50-60 pers som dök upp där så det var kul :))

Det blev en kanonkväll trots den relativit höga medelåldern.
Började ju redan kl 20 så efter ett tag så började det droppa in lite yngre dansare också.
Jag hade ju B fr Växjö att dansa med som även var med på båten så han blev min danspartner för 80% av kvällen...
Jodå, han gjorde det frivilligt, jag tvingade honom inte under pistolhot ;)

Pga av den något mogna publiken så blev det ju 2 fox o 1 bugg, annars är det ju 2 fox, 2 bugg osv..
Men jag kan säga att jag har haft mina bästa bugg med män 60+..
Dom har en otrolig erfarenhet, ett jäkla driv i buggen, kan föra utan ryck o slit...
Hörde en man säga (typ 65 år), han hade ett gäng damer sådär 45+ med sig men som valde lämna för att åka till Sandra o gå på BJ, dom tyckte det var "gubbvarning"...
Sånt gör mig lite förbannad, man har inte roligare än man gör sig men visst, är man ute ef att ragga på jämnåriga så kanske det inte det var rätt plats....

Men fatta detta !!
Nästan 400 pers på dans i lilla sketna Nybban en grå, dimmig kväll i oktober....
Det är ju i praktiken nästan omöjligt att det inträffar men det gjorde det....

Å herregud... :D
Jag dansade schottis med B...
Jösses, det är säkert 30 år sen jag gjorde det sist !!
Men så galet kul det var !!
Nu var det en variant som man kan kalla släpschottis men gud så roligt !!
Men sen försökte vi oss på snoa...
Å det gick käpprätt åt helskotta... :))
Hahaha, herregud vad vi skrattade men vi försökte iaf !!!

Så det blev 3 danser på hela kvällen som jag inte dansade...
Med fredagskvällens benpass på gymmet i benen o gårdagens dans så är lårmusklerna lite trötta idag..
Men å andra sidan ska jag inte göra så många knop denna dag.
Det mest ansträngande blir väl å diska, kanske stryka lite tvätt o laga nån enkel middag.
Behöver nog dra över toan lite lätt med svamp o trasa.
Bara rent allmänt o ef lill-loppans hårfärgning i ons kväll.
Har duschat o ätit god söndagsfrukost framför Nyhetsmorgon.

Så nu får jag se när jag får möjlighet att dansa till underbara PH's nästa gg....
Kära A har redan räknat ut det så bra... :))
Blir en dubbel-trippelkryss med dom på Birka i nov..
Dom har en 4 pers hytt men C är i London så jag har plats i hytten om jag vill.
Då tar du Silverlinjen upp så väntar vi på dig när den kommer så hinner vi till båten så åker du med oss ombord....
Jojo, hon har räknat ut det bra !!!

Jag ska iaf försöka "våldgästa" den lätt galna Ståkkholmar'n jag mötte på båten i dec.
Få gå i Stockholm i juletid, få gå på Skansen's julmarknad, den har jag velat se i flera år..
Kan man kombinera det med en dans till PH's i närheten vore det guld....

Men det är lång tid dit även om tiden går fort....
Imorrn är det måndag igen men vad gör väl det??
Dans nästa helg på söndagen i Blomstermåla till Rivalerna..
Dom består bl a av Daniel Wahlström, frontman o även namngivare till dåv Wahlströms som vi åkte halva Sverige runt för att dansa till på tiden det begav sig..
Inte riktigt kanske men dom var otroligt populära i dessa trakter så vi åkte nog i snitt 1 gg i mån på dom..
Livet på dansgolven är inte desamma sen dom la av, det är bara så.....

Nu blir det slapp på soffan..
La mig 2.20 inatt o vaknade kl 6 o har inte sovit sen dess...
Kroppen är stenhög på oxcytocin o dansendorfiner men det kommer väl i eftermiddag...
Så idag får gymmet vila med gott samvete men imorrn tar vi nya tag......

 
HA EN SKÖN SÖNDAG !!!





Kommentarer

  1. Det måste ju vara mer än ett gympass att dansa så där.
    Man blir glad av att läsa ditt inlägg!
    Ha en skön Söndag!

    SvaraRadera
  2. Så kul att det var så mycket folk, tiden går så fort, snart e det dax för kryssning igen för dig.
    Vila bena lite nu, hehehehe
    ha de Fia

    SvaraRadera
  3. *ler* Vad underbart du verkar ha haft det! Härligt! Förstår att du njöt i fulla drag.. Hoppas din vecka blir bäst!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg