Sommartider hej,

 


....hej då.......
Jupp, då var'e dags att dra tillbaka klockan en timme kl 3 inatt vilket gör att jag som ska svamla ute inatt får en extra sovtimme imorrn bitti, inte illa :D
Jaaaa.....joooo... alla andra också....

För ni vet väl att på våren ser man fram emot sommaren, på hösten ser man tillbaka på sommaren.
Superduperlätt att komma ihåg vilket håll klockan ska vridas med den lilla ramsan....
Så det blir alltså normaltid nu, det vi hade till 1980 innan vi ändrade.
Så nu e det ljust på morgonen igen när jag cyklar bort till jobbet men hinner knappt hem förräns det är mörkt :(
Men om 2 mån har det vänt igen :))

Tittade på "Skavlan" igår, 90 talsikonen Pamela Anderson var ju gäst.
Glädjande även för en vanlig dödlig att även hon åldras...
Men hon åldras sannerligen med behag...
Å som "Asta" skrev, hon försöker inte se ut som 25 heller vilket är ett stort + tycker jag.
Många har säkert uppfattat henne som dum blondin men hon har ett stort hjärta o även hjärna som värnar om alla utsatta, både djur o människor men framförallt djuren.

Alla som har uttalat sig om henne säger hon är så supergo, snäll o jätterar att ha att göra med.
Verkligen en "girl next door.."
Hon blev upptäckt på en match, (basket tror jag..) hon satt på läktaren o blev inzoomad i bild..
Inte dåligt att bli en sån ikon, allt pga av en match :))


Denis Mukwege var också gäst, en läkare som tjänstgör i Kongo o hjälper de kvinnor som får sina liv förstörda av våldtäkter vilket sker systematiskt för att få folk att fly från sina byar, allt för att utvinna en mineral som finns bl a i våra telefoner.
Fasansfulla historier han berättade o han skonade oss säkert ändå från det värsta.

Pratade med dansepinglan E idag, vi deppade lite över telefon ihop....
Ibland behöver man det....

Har haft ett röj o städprojekt här hemma idag, blev klar runt 1 tiden.
Sen har jag softat i soffan o nu e det dags för en dusch...
Sätta spolar i håret så jag ser ut som en hemamfru fr 50 talet inför kvällens dans~~~

Tänkte in en sväng på CG innan dansen ikväll.
Imorrn tar jag Hansa City innan avfärd till dansen i Karlskrona.
Får passa på när jag ändå kör förbi s a s....

Middag idag blir laxpasta att ladda med inför aftonen.
Cyklade bort till den lokala fiskhandlar'n bakom husknuten o köpte en bit lax.
Aaaaah, så rackarns gott det är :))

Just i detta NU så sitter syrran på Copenhagen Airport för destination Catania, Sicilien.
Hon ska ner o hälsa på italienskan.
Hon lyfter 17.00 o är nere redan 20.25 via Berlin.
Å den lilla grisungen där nere har mage å skicka mig bilder på sol å blå himmel....
Tssssssss........ :P

HA EN SKÖN KVÄLL !!!









Kommentarer

Populära inlägg