I söndags...


... så var det ju dags för dans i Blomstermåla till "Rivalerna" som består av Andreas Hedenskog, fd medlem i  Casanovas o Daniel Wahlström fr just "Wahlströms".
Sååååå roligt att få återse Daniel, ingen av er kan ha missat min passion för just "Wahlströms" på tiden då det begav sig :))
Jodå, han kände igen mig :))

Blev lite snack om gamla minnen, jag har ännu inte förlåtit honom riktigt för att dom la av :))
Huuuuuuur kunde dom göra så mot mig?? ;)
Å många, många med mig säger likadant....
Jag säger som min kära dansepingla E, jag skulle kunna köra 100 mil för en enda kväll till med Wahlströms.
Dom var unika, ett spec sound, jag kan inte riktigt definiera det med ord.
Å visst fick vi höra lite Wahlströms musik.. :))

När jag hörde introt till "Blå blå ögon..." så gick det som en iiiiiiiil längs ryggraden, upp i nacken o ut i armarna å jag fick en sån kall rysning å ståpäls så det är helt otroligt..
Det är inte riktigt nostalgi, det är snarare minnen av en otrolig lycka o glädje på dansgolvet tillsammans med dom.
Å när dom spelade "Marie, Marie.." så kunde jag "se" Anders (dåv trummis) på trummorna när han sjöng för det var hans "låt" :))
Många sa att foxlåtarna var deras bästa men jag har alltid hävdat o kommer alltid att hävda att dom var som allra bäst när dom stod på för fullt !!
Sick'n'tired, Aint gonna be there, Marie Marie, Vi gör det ikväll, Whole lotta shaking..... m fl...

Jodå, Andreas bidrog också med lite Casanovas musik men jag har aldrig direkt dansat till dom så jag har inte så mycket att säga om det.
Hur lät det då på endast 2 pers??
Jodå, helt ok...
Visst hör man att det är mycket bakgrundsmusik o det ger INTE samma känsla som att höra ett helt band live med trummor o allt, så är det bara.
Dom har ju fått en hel del kritik för att dom använder gamla ljudfiler fr Walströms men vem skulle använda dom om inte Daniel??
Hade ju varit bra mycket värre om det varit Jannez elr Drifters elr några andra som gjort det.
Men en del av de riktigt gamla dansbandslåtarna som dom harvade igenom hade dom kunnat skippa, dom har så pass stor låtskatt tillsammans utan att dra dom gamla låtarna.

Men var fanns folket???
Ynka 40 pers var där !!
FYRTIO PERSONER !!!
Jag tycker det är dålig stil av dansarna att inte ställa upp när det fixas dans.
Visst, alla kan inte men ändå...

Ska man inte ha söndagsdans då??
Ja, dom la det på söndagar för att inte krocka med det som är på fre-lör.
Den personen som försöker blåsa liv i Blomstermåla FH igen är ju en riktig legend inom dansbandsbranschen, Gunnar Berlevik.
Han var basist? i fd Tonix i nästan 40 år !!
Omåttligt populära på 70-80 talet, ett av Sveriges populäraste dansband då med hemmanäste i lilla Mönsterås.

Lokalen i sig är helt perfekt o Blomstermåla är ju ett nästan legendariskt nöjesställe här på ostkusten, många stora band har spelat där under åren.
När jag var tonåring så gick det bussar dit när det var dans o fest.
Underbart att se alla gamla posters med banden fr förr inne i FH :))

Det är ju likadant i Nybro där jag var förra helgen, även där försöker dom blåsa liv i FH.
Helt perfekt lokal, stort dansgolv, bra akustik.
Björn (trummis i PH) berömde akustiken för sånt hör ju dom mer än vi vanliga dödliga :))
Nu kom det ju nästan 400 pers dit så inte för det men hade det inte varit medlemsdans så vete 17 om det gått??
Å så får man kommentarer som "haha, PRO o GDV, nej tack !!"
Ja, men nu var det inte det, det var en vanlig dansförening med något äldre medlemmar.
Hur ska det bli om inte yngre medlemmar kommer in??
Det dör ju ut så småningom....
Jag blir så förbannad på folk rent ut sagt ibland...

Sandra i Kalmar är nedläggningshotat, Parken i Växjö likadant...
Var ska det sluta för oss (i denna landsände iaf...) som gillar att dansa??
Blir det till slut att vi får ta bussen till Stockholm o borda Cinderella elr Birka för en dubbel-trippelkryss för att få dansa??
Elr endast åka iväg på alla dessa dansmaror som anordnas lite här o var under 3-4 dagar för att få dansa??
Men då drar det med sig hotell o lång resa o då har man kanske inte råd...
Å ändå är dansen större än nånsin, jag får inte ihop det helt enkelt....
Det är sorgligt att det har blivit så o jag har inte en f**king susning om hur man ska kunna vända det...

Daniel Wahlström...

 
Måste avsluta med just Blå blå ögon....
Soooo bittersweet memories......
(Här i något snabbare tempo än vanligt men fick inte fram riktiga originalet)
 
 
HA EN SKÖN KVÄLL !!!


Kommentarer

  1. Jo, 40 pers var allt lite klent! Men roligt att du fick njuta gamla dansminnen :-)

    SvaraRadera
  2. Men så tråkiga dom e, bara 40 pers.
    Det måste väl finnas en massa folk som e lika som du?
    Förstår känslan när du hörde musiken, kan oxå känna så men till annan musik.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  3. Hmmm, ja, det här med att få yngre människor engagerade i saker och ting är ett bekymmer inom många sorts föreningar. Stort bekymmer... Men 40 pers är ju lite ynkligt.. Kul i alla fall att du hade en grym kväll!

    Hoppas din vecka är bra! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg