"Vintertid"....



.... börjar med solsken om än dock disigt :))
Underbart att vakna upp till !!!
Just nu är vääääldigt tacksam för en extra timme denna söndag, gav lite extra vila när man varit ute sent.

Jodå, blev en mycket bra kväll till Blender, dom "bländade" verkligen !!
En hel del folk, i stort sett bara dansfolk o det är ju inte ett band som drar partyfolket.
Trots dansfolk så var det rätt "stökigt" på dansgolvet, fötterna fick ta en del stryk i form att jag blev trampad, små smällar mm..
Det är ju danskurs där inne hela helgen så det kan ha varit orsaken med nybörjare elr inte så vana dansare.

Som jag skrev igår, det är flera år sen jag var på Blender sist, inte för att jag inte velat utan för att jag har fått sålla hårt bland danserna som arbetslös o då har prioriterat annat som varit mer värt för mig.
Men dom har nog gått mot lite rockigare tongångar än på den tiden, mycket rockig bugg, inte så mycket popmusik.

Fram till paus så dansade jag nonstop, ef paus blev det en del dans men framåt 1 tiden så började det tunna ut med folk, dom började bege sig hemåt.
Var så hungrig så jag åkte inåt stan, först ner till Zappa grill vid stationen men där var megakö o jag tänkte att -nääe, där ställer jag mig icke i shorts i duggregnet.... så bilen styrdes mot "Korv-Olga" (Sibylla egt) å se, det var öppet :))

Vart namnet Korv-Olga kommer ifrån har jag icke en blekaste susning om, har alltid kallats så.
När jag var lika gammal som lill-loppan (16 år..) så hade jag pojkvän som var 18 å hade bil o bodde utanför Färjestaden så ibland åkte man in bara för å ta en korv med bröd där.
Redan på den tiden så kallades det Korv-Olga, klassiskt ställe innan hemfärd på natten :))

Men nu får jag sätta igång dagen.....
Diska till att börja med, sen hiva ur sängkläderna o piska täcket o bädda rent.
Har tvättid kl 12 men hinner inte lakan idag, får ta det nån kväll i veckan.
För kl 17 så spinner vi loss nere i Karlskrona till bästa Sannex :))
Det är dk Tipsy som anordnar dansen, har aldrig varit där innan men brukar dansa med 2-3 st därifrån så det ska bli kul å se.

Blev kontaktad av en kvinna via en annan dansvän så vi ska åka ihop fr Kalmar.
Kul med sällskap, slippa köra själv.
Tänkta försöka hinna en runda inne på Hansa City innan men får se vad tiden räcker till...

 
HA EN SKÖN SÖNDAG !!!

Kommentarer

  1. Men se där - vlken trevlig kväll! Och visst är det superskönt med en extra timme - med förkylt huvud är det gott att få vila lite extra..

    Kul att du hade en bra helg - hoppas nu att hela din vecka blir bra!

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg