Tudde-li-doooo....


...på er i onsdagskvällen !!!
Å då tänker ni, vadan detta plötsliga utbrott av glädje??
Jo, se..... jag har betalat mina räkningar å fått pengar över !!!
Jag har fått en LÖN...
Förvisso bara 3 veckor men ändock en LÖN....
Inga våldsamma jättesummor men det räcker till mat, gymmet å lite dans å det är fantastiskt !!!
Att slippa den ekonomiska strypsnaran ett par månader framåt är en gudomlig känsla....

I övrigt  tror jag tamigfaan alla har fått fnatt i denna Byhåla ikväll.....
Trafik värre än Essingeleden i Stockholm i rusningstid o kaos på posten på ICA !!!
Alla, precis ALLA skulle uppenbarligen göra postärenden preciiiiiiiis när jag skulle skicka iväg ett paket till en som fyller år i dagarna.

Så storhandling har också avklarats inkl tvätt å diskmedel...
Så nu ska jag strax börja förbereda middagen då lill-loppan har aviserat sin ankomst så snart dom kommer fr Kalmar.
Mandelkubbar ska bakas i afton också elr som italienskan sa när hon var liten, mangelgubbe... :D
Inte lätt med krångliga ord när man e liten....

Å så e det ju Tjo'ko i rutan ikväll...
Det e ju "Bonde söker......"
Denna morgon besökte jag ju Folktandvården på andra sidan gatan å då kom detta ämne upp.
Förvisso svårt för mig att delta med alla prylar inne i mun men jag tog igen det sen.. :)
Jo, se på tusan...
Det visade sig att en av våra tandsköterskor är från en närbelägen ort till Erik, den unga killen.
Å det visade sig att hans pappa hade sjungit på hennes bröllop !!!
Ja, jag vet, lite Jag mötte Lassie syndrom över det men ändå...

Men nu ska nån potatis skalas o köttbullar tinas för det blir middagen idag.

HA EN SKÖN KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg