Tråktisdag......

 
 
.... är det sannerligen idag.....
Blött o grått när jag vaknade imorse...
Har blåst upp under dagen så håll i hatten ni som ska ut :))
Grått o mulet nu också på kvällskvisten..
 
Alltså...... tisdag???
Vad är det för nytta med en sån dag???
Varken början, mitten elr slutet av veckan, bara en onödig mellandagiveckan till ingen nytta alls....
Men den lider mot sitt slut....
 
Tja.... näe..... har inte hänt så mycket sen sist..
Föräldramöte i årskurs 8 igår men det var i stort sett samma tugg som förra året för lill-loppan så det var knappast så givande...
Dom börjar få brist på lärare här i stan.
7 st har slutat i år, tror det var 4 bara denna terminen....
Alla är inte behöriga att sätta betyg osv...
Är tacksam att den eran snart är slut..
 
Lill-loppan ska bli sjukgymnast iaf, det sa hon idag.
Mötte henne på väg fr bussen när jag cyklade fr jobbet så hon dök in näsan för att nalla i mammas frys å skafferi :))
Skåpråtta a la modell proffessionale :))
 
Jodå, hon talade om var preciiiiiiiis alla muskler heter på latin så hon e på god väg :))
Idag är barn o fritid mycket mer än dagisfröken som det var förr.
Du måste läsa vidare om du ska bli nåt.
Du kan bli allt fr Pt till sjukgymnast, gympalärare mm....
 
En stund senare dök skåpråtta nr 2 in med pappa i hälarna...
Jajamen, in i mammas frys o nalla (nästan..) nybakade kanelisar.. :))
 
Imorrn blir det nog att baka börd, köpte bröd i helgen men fy sååå tråkigt bröd....
Nä, tacka vet'ja mitt hembakade !!
 
Ruggigt o stormigt ute men denna dag förra året befann jag mig på Sicilien o uppe på Etna  :))
Italienskan har väl sisådär en +20 å sol......
Fuskigt tycker jag.... :(
 


 HA EN SKÖN KVÄLL !!!
 


 Parkeringen på Etna med molnen UNDER oss :))

Kommentarer

  1. Hahahaha - jag håller med om att det är fuskigt att vissa har så fint väder!!! prutt!! Men det ÄR inte roligt sådana tråkdagar. Hoppas din vecka blivit bättre nu!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg