Halva....

.... oktober har redan passerat..
Det blir mörkare o mörkare för varje dag..
Jag har redan börjat frysa, hur ska det då bli i vinter??? Brrrrrrr.....

Denna veckan har försvunnit snabbare än snabbt..
Jösses, vad dagarna har rusat iväg.
Imorrn är det fredag :))

Ja, herregud....
Var på gymmet ef jobbet igår..
Nu får jag snart gå å dra nå gammalt över mig, bli "brädad" av 14 åriga småbrudar..
Förvisso är en av dom dotter till en fd gympalärare o de spelar i ett basketlag här i stan men ändå..
Sicka små muskelknippen dom är.. :))
Där får valpen o han kompisar passa sig för dom tjejerna.. ;)

Så nu får jag nog lägga i en växel elr 2, haft lite motigt i höst, förkylning bl a men nu har jag fått ordning på planering mm för att träna ef jobbet o få det att funka.
Har ju alltid tränat direkt på morgonen så det är en omställning.
Hur o vad o hur mycket jag ska äta vid vår halv 2 rast för att orka träna ef jobbet innan middag.
Så imorrn slutar vi ju 14.30 så då blir att handla lite, sen gymmet, sen ska jag unna mig bubbelpoolen i badhuset en stund.
Sen tror jag det blir en rätt trött fredagskväll...

Vet inte vad det blir i helgen, är så sugen på dans men vet inte riktigt vad å var isf ??
Är ju dans i hyfsad närhet på sön kväll, "Rivalerna" m bl Daniel Wahlström fr "Wahlströms" spelar i Blomstermåla  men jag ska ju iväg på teater på mån kväll till Kalmar.
Ringde o bokade en biljett idag men jag behövde inte hämta den förräns på mån innan dom stänger så det var skönt å slippa dra iväg in dit idag bara för å hämta den.

Hade gääärna varit i Lönsboda på lör kväll, rockabillyafton med bl a The Playtones.
Kunde jag haft B med mig hade det varit en riktig fullträff, nån som verkligen kan dansa i stil mot rock'n'roll.....
Men så är det det här med avstånd.....suck....
Faan å bo i denna avkrok ibland alltså... :(
Men vem vet vad som händer??

Nästa lör 25e spelar iaf Blender på Sandra i Kalmar....
Kanske inte mina absoluta favoriter, lite "ojämna" i sin leverans av dansbandsmusik men som alltid är smaken delad..

Satte en surdeg på avrunnen yoghurt o fint rågmjöl imorse iaf, ska baka bröd på sön åtminstone.
Då har det ju blivit tjock yoghurt kvar så det kanske även blir som italienskan sa när hon var liten, mangelgubbar... (mandelkubbar)
Hur längesen som helst sen jag bakade såna :))

Men nu blir det "Böda camping.."
Drömma sig tillbaka till sommar, sol å bad.....



HA EN SKÖN KVÄLL !!!


Kommentarer

Populära inlägg