Söndag....

...har det blivit...
Blev en "ok" danskväll igår...
Hade stora våndor om vart jag skulle åka, långa överläggningar med mig själv om det skulle bli Växjö elr Oskarshamn..
Låter det jobbigt??
Fatta då hur det var inne i mitt huvud när hjärncellerna krigade mot varann :P

Men jag valde sällskap o Oskarshamn ist för ensamhet men i själ o hjärta skulle jag varit i Växjö på Streaplers.
15 mil hem på natten med 11 mil av skog å åter skog kändes för mycket för mig.
(Älgolyckan är färskt i minnet än....)
Hade jag haft nån att stanna över hos hade jag dragit på stört kan jag säga..

Kindbergs levererade ju som vanligt till fullo, dom e grymma o dansa till men vilket skit Dreams var o jag hade det på känn....
Jag brukar inte spy min galla på andra band, alla har sin musiksmak o stil men det var inte min grej.
Tycker det är konstigt dom lägger så totalt olika band samma kväll, för mig blev kvällen "halv" s a s...

Jag förstår deras tanke, då drar dom både dom som gillar klassisk dansbandsmusik med influenser av country o de som gillar popdansband.
Men kontrasterna kunde inte bli större...
Lägg istället 2 band med åtminstone samma inriktning samma kväll så slipper man känna att man får en "halv" kväll elr kanske hellre avstår.
Men jag hade myyyyyycket trevligt sällskap, alltid massa skratt, högt till tak, rå men hjärtlig jargong o mina nybakade kanelisar uppskattades i vår fikapaus.
Men när Kindbergs gick av ef sista passet 00.15 så drog vi snabbare än ett expresståg...

Det var ju även Kalmar tatueringsmässa i helgen, sista dagen är idag så jag gjorde ett snabbvisit där innan det var dags att åka iväg på dansen.
Restaurang Sandra var sig inte riktigt likt.. :))
Där vi brukar sitta i pausen stod bås uppställda med tatuerare fr en stor del av Sverige.
Den som ändå haft den begåvningen att kunna rita o bli duktig på att gadda.
Ett intensivt zzzurrrrrrrr  hördes överallt.... :))

"Min" tattoosnubbe satt i juryn, då fattar ni att han är grymt duktig.
Såg klassen "Best colour", en tjej hade fått hela utsidan av låret gaddat med ett ansikte i lite teatermask-stil, grymt snyggt !!
Tatueraren vann 3e pris med den.



 
3e pris "Best colour"



Tja, denna dagen då ??
Jo, en rejäl städ o röjardag får det bli som avslutas med tvättstugan i afton.
Livet började ju på riktigt med en rivstart för 2 v sen när jag fick frågan om att hoppa in o jobba extra som sen blev en anställning.
Att gå från ingenting till heltid, Skördefesten på det, förbereda för kryssningen o sen Åland t/r på 36 tim har gjort att det gått i 190 knyck o inte hunnits med här hemma.
Sängklädena har jag röjt ur, toaletten ska saneras o få fräscha handdukar, golven ska torkas, återvinning ska röjas bort osv.....

Middag får bli nå kött med råttatåjj, har lite halvsunkiga grönsaker i kylen som jag vill ta tillvara o det är perfekt att göra råttatåjj på.

Imorrn är det jobb igen, helt ofattbart....
Jag har fått ett LIV...
Jobb mån-fre, tid 7-16, rena drömtillvaron..
Få ordning på vardagarna, kunna åka o dansa på helgen, leva ett LIV......
Inte bara existera....

Ska bara få in träningen i det, har inte blivit nåt på 2 v..
Hade tänkt imorrn men då är det föräldramöte på högstadiet så då sket det sig kan man säga..
Men tis måste jag dit o få in det i vardagslunken..

HA EN SKÖN SÖNDAG !!!

.


Kommentarer

  1. Såå härligt att du fått jobb!
    Ha nu en bra söndag! Här blir det att skjutsa dottern C till tåget som far 15.20...sen kommer hon om 2 veckor o är hela veckan hemma :)
    Kram på dej

    SvaraRadera
  2. *ler* Ja, visst är vardagen det som gör att de andra dagarna känns mera som "de andra dagarna"? Vad roligt att du också äntligen fick lite vind i seglen!

    Synd att helgen var lite "sådär".. Ja, i alla fall dansen.. Jag har aldrig riktigt tänkt på det där om att det faktiskt finns olika genrer även inom dansmusik - men det är det ju klart att det finns! Hoppas nu att du har en bra vecka!

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg