Jaaaaa....

 
 
..... vad ska man säga ???
Kryssningen överträffade alla mina förväntningar :))
En oförglömligt dygn blev det....
 
 
Jodå, klev på bussen utanför Burger King på Rasta vid kl 10.
Idel pensionärer, en handfull "yngre", (läs min ålder...)
Inte många dansare där inte....
 
En jobbig uppresa, mådde inte alls bra.
Flera nätter av dålig sömn påverkade det hela, trodde faktiskt jag skulle bli sjuk men som tur inte.
Men ett fantastiskt väder var det iaf...
Ankom Stockholm o Viking Line terminalen exakt kl 16 !!
Efter utdelning av hyttnycklar i form av ett papperskort med magnetremsa på så gick vi in i terminalen men fick vänta där exakt en timme, ingen boarding före kl 17.15
Man får ju gå långa lufttunnlar för att komma in i fartyget, vi gick ombord på 5e däck.
Fick en hytt näst längst upp, 10e däck :)
Tyvärr ingen sjöutsikt, det hade varit nåt :))
 
Insåg att det vara att sätta i linserna, lägga makeup o klä om sig....
Hade ju fått buffétid kl 20.30 egt men lyckades byta det till tidig sittning vilket är redan kl 18.30 annars hade jag fått hoppa över det då dansen började kl 21.
 
En buffé av sällan skådat slag....
Huuuuuuuuur mycket mat som helst !!!
Gick förvånansvärt smidigt ändå med så mycket folk som skulle äta.
Enbart desserterna hade en egen buffé :))
 
Jag tog lite av en del, kan inte äta för mycket så nära inpå dans men ingen risk utan att jag blev mätt !!
Fick telesamtal av A, en kvinna jag mött via fb o vi skulle träffas för 1a gg'n IRL ombord o det gjorde vi utanför taxfree.
Hon o hela hennes familj var ombord så det var jätteskoj :))
Dom drog sig tillbaka till hytten för ombyte o jag gick runt o tittade lite omkring.
Vi träffades åter inne på Etage som dansstället heter på Cinderella när dom öppnade upp 20.30.
 
Å så drog dansen igång...
Sveriges bästa dansband Per-Håkans o Sannex spelade nonstop 21-2.30 !!!
5,5 timme dansa nonstop !!!
Av dom 5,5 timmarna så dansade jag 4,5 har jag räknat ut...
Så galet tokskoj det var !!!
Hela sköna gänget fr Växjö var där, fick nya dansbekanta i form av bekanta till A o hennes familj m fl...
Bl a en lätt galen Ståkkhålmare... :))
Å jäklar vad vi ägde Ålands hav den kvällen-natten ;)
 
1a gången jag tog paus var 23.45, då sa foten ifrån.
Tog 2 pronaxen o satt 2 foxlåtar, sen var det upp igen.
Framåt kl 1 började det tunna ut med folk, så det blev automatiskt att sitta ett par låtar då å då..
Sannex spelade sista passet till 2.30, sen var det lite eftersittning i Italienska vinbaren.
Åt en god macka där, en kycklingwrap men 3.15 gick jag till hytten..
Slocknade inom nån minut, totalt slut...
 
Vaknade, hade inte en susning om vad klockan var elr var vi var....
Men en röst i högtalarna sa nåt om Mariehamn så vi var väl iland på Åland..
Kollade klockan, 8 stod den på... (tror jag..)
In i duschen, ner till frukosten o åt.
Tillbaka i hytten för att fixa till mig o ner igen...
Då var klockan bara 9.21 så jag återgick till hytten o sov en stund till.
Blev aldrig klok på svensk o finsk tid, klockorna ute i foajeérna visade dubbel tid...
Å telen funkade ju inte, vi var ju på finskt vatten....
 
Nåväl, folk började vakna till liv ef 11 o sen drog det igång.
Var inne i taxfree en runda, köpte godis till barnen o exmaken som hämtade mig.
Sniffade på Black Opium fr Yves Sáint Laurent men modiga 639 spänn fick mig att avstå..
Dom hade fått in den så sent som i tisdags så den är verkligen splitterny på marknaden.
Men ack så gott den doftade... suck......
 
Kl 12.30 började dansen, alltid en stund dans på hemresan, dock bara till 13.15 så det blev bara ynka 45 min.
Därefter blev det en variant av "Så ska det låta" men dom har döpt om det till "Så kan det låta.."
Lag PH med Björn/Pelle mötte lag Sannex med Andreas/Micke.
Men gamlingarna i PH fick se sig slagna av ungtupparna i Sannex med siffrorna 7-11 !!
Men jag kan säga att PH krossar Sannex vad det gäller popularitet ombord av publikens jubel att döma :))
 
När det var slut var det dags att börja fundera på hemresan.
Tog en kycklingwrap igen i cafeét ombord o en chokladmuffins, visste det skulle bli sent med middag i Ringarum.
Plockade ihop sakerna i hytten o gick ner till 7e däck som vi blev anvisade att gå av på...
Såååååå tråkigt o säga hej då till alla... :'(
 
Men ett fullständigt oförglömligt dygn..
Så underbara dansvänner, både nya o gamla..
Så många underbara män att ha få dansat med..
Så mycket kramar, skratt o skoj både på å vid sidan av dansgolvet...
 
Ner i bussen o vi kom smidigt iväg, tät Stockholmstrafik kl 16 på eftermiddagen men det gick bra.
Kvällsmat i Rinarum o så rullade vi hemåt.
Ankom Kalmar 20 min innan utsatt tid så hon körde på bra busschauffören.
En fräsig kvinna med rejält skinn på näsan !!
Hon gav mycket tydliga direktiv om vad som gällde i bussen....
 
Jodå, exmaken stod o väntade på mig så hem kom jag.
Stöp i säng o upp kl 6 idag för jobbet.
Gick bra till 11 sen slog döden till tror jag..
Å herregud så trött jag blev !!!!
Men det gick, vi slutar ju 14.30 på fredagar, la mig direkt på spikmattan o slocknade när jag kom hem.
 
Så nu får jag ta tag i fredagskvällen..
En tur till affären o sen blir det kanske Kalmar tattoomässa ikväll elr om jag tar det i samband med dansen imorrn..
För imorrn är det dans igen, då spinner vi loss på parketten inne i Parken i Oskarshamn till Kindbergs o Dreams.
Kindbergs är gamla favoriter men Dreams blir en ny bekantskap.
 
 
HA EN SKÖN KVÄLL !!!


Kommentarer

  1. Vad ROLIGT att det blev som du tänkt dig (kanske t.o.m. bättre?)

    SvaraRadera
  2. Låter som du haft en strålande tur , blev säkert som du tänkte dej eller ännu bättre. Hoppas nästa gång kunna hänga på :)!

    SvaraRadera
  3. Låter som ett galet roligt dansdygn.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg