Lördag morgon....


.... å man vaknar kl 6 :(
Men nu har kroppen ställt in sig på jobbtiderna å då vaknar man ju automatiskt..
Å tvättstugan var bokad så nu snurrar tvätten.......

Jodå, jag kom iväg till gymmet igår ef div om å men...
Telesamtal, handla lite mat mm..
Fast jag glömde ju hälften så det är bara gå dit idag igen.. :(

Fick till ett bra ben-ryggpass, la på lite vikt, la till en övning, det var skönt.
Därefter bytte jag om till badkläder o hoppade ner i bubbelbaljan :))
Ack sååååå skönt för trötta muskler..
Å så zippade jag på en prot.smoothie under tiden, jag glömde ta med mig pulver o shake.

Började ju med magnesiumtabl för ca 4 v sen.
Var trött på att vara "trött" både mentalt o muskulärt.
Å jag måste säga att det är en märkbar skillnad.....
Jag är ganska skeptisk till såna saker men detta har funkat för mig.
Jag har inte ändrat nåt mot tidigare, äter, tränar o sover som tidigare men är betydligt piggare i både huve'  o kropp...
Jag började med tabletter men gick över till brustabletter då jag har en idé om att det ger snabbare verkan när det redan är upplöst, att det ska vara lättare att ta upp för kroppen.
Kanske stämmer, kanske inte men jag är betydligt piggare iaf.
Placeboeffekt?? Nja, jag tror inte det då jag som sagt är rätt skeptisk till sånt.

Men hur orutinerad är man när man glömmer ta med sig en KAM till badhuset??
Jag har aldrig varit så förtjust i badhusen pga kloret.
Tycker alltid det har kliat på kroppen efteråt o jag känner det i ögonen idag.
Det sved igår o gör även idag, ändå så säger dom att dom använder förhållningsvis lite klor här i Bghm..

Idag blir det tvätten, måste plocka i ordning lite här hemma.
Ikväll spinner vi loss till Casanova's i Parken i Växjö.
Ringde min danskompis H igår o dom skulle dit o min rumpa fick också plats i bilen :))
Tillhör inte mina absoluta favoriter meeeeeeen jag ska erkänna, det är väldigt längesen jag var på dans till dom.
Det är ju så, jag får välja mina guldkorn pga ekonomin, jag kan inte åka på allt även om det är en del andra band jag skulle vilja åka på också.
Frontman o huvudsångare i Casanova är ju Henrik Sethsson.
Ja, DEN Henrik Sethsson som spottar ur sig hinkvis med bidrag till Melodifestivalen.
Det är bara 3-4 år sen jag fick reda på att det var han :))
Hoppas på en bra danskväll, jag vet att Växjögänget ska dit så jag hoppas på mycket dans~~~~

Får se vad det blir för kläder, förm shorts av nå slag..
Absolut den ultimata klädseln då man slipper varma jeans o har fritt benutrymme vilket kan begränsas i en kjol, framförallt i foxen.
Lösningen heter mjukisbrallor att åka i denna årstiden :))
Måste införskaffa nya strumpbyxor, dom andra höll faktiskt HELA 3 ggr :))
Men igår när jag var på ICA hade dom inte min sort....grrrrrrrrr.......
Ja, jag köper dom faktiskt på ICA....
35 spänn för ett par snygga strumpbyxor är överkomligt med tanke på att dom ibland bara håller en kväll.
Dyrare på "fina" underklädesaffärer håller inte längre.

Det fanns matta strumpbyxor men jag vill ha semishiny, alltså halvblanka.
Snygg lyster men inte fööööööör blanka.
Lite lyster ger en illusion av slankare ben, "trollar" bort små skavanker å så e dom såå snygga !!
Men ikväll får det väl bli vanliga s a s..
Ska ju till Kalmar på mån så jag ska in på ICA Maxi o se om dom har där, har haft innan iaf.
En hel vetenskap denna årstiden att hitta bra, snygga strumpbyxor för en vettig penning med tanke på den korta livslängden på dom.....

Snart dags för frukost, idag blir det smoothie, god macka o kokta ägg.
Men först så ropar tvättstugan på mig..

 
HA EN SKÖN LÖRDAG !!!





Kommentarer

  1. Jag äter Ginsana kapslar och det blir jag väldigt pigg av, även gladare känns det som.
    Ha nu så trevligt i kväll.
    Fia.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg