Ja, jösses......



..... redan fredag !!!

Dagarna rinner iväg fort när jag jobbar..
I mån var det föräldramöte..
I tis var jag sjukt trött...
I ons var jag på gymmet....
I tors var det några ärenden på stan o röja lite här hemma..
Å idag slutar vi ju redan 14.30, åkte o handlade, hem o la mig på sängen.
Ringde en vän en stund å så skulle jag bara vila nåååååågra minuter till....
Ooooooooooops...... blev en powernap på sådär en 30 min :))
Men ack så skönt !!!!

Sen blev det ben o ryggpass på gymmet o jäklar så bra det gick idag trots snuva..
För den jäkla snuvan hoppade på mig bara sådär igår natt o var på plats igår morse när jag vaknade.
Men i övr är jag inte sjuk för fem öre, bara lätt nästäppa o lite snuva.
Å jag har faan inte tid å va sjuk, imorrn det är ju dans~~~~~~~~~
Tudde-li-dooooooo :))

Nu börjar min hö fot anta en lätt gröngul nyans.....
Det går vilt till på Ålands hav :))
Blev trampad på ovansidan av hö foten ett par ggr så den var svartblå fr tårna till vristen i några dagar...
Nu börjar det blekna.. :))

En snabbdusch ef gymmet o sen var det ju dags för Go'kväll...
Som denna dag gästades av vår käre Olle fr LS :))
Å jag VISSTE han skulle välja Elvis som en middagsgäst o vem hade inte velat ha honom vid bordet???
Nu finns det ju inte så mycket dom-han kan berätta som jag inte redan vet men kul att se ändå.
Å vi LS-fans vet ju att även om Olle är frontman så är det underbara JC som är hjärnan bakom LS.
Utan honom hade dom inte blivit så stora å han är ju med rätta kapellmästare som det heter.
Han styr det mesta å han har en penna av guld den mannen med alla låtar han skrivit.

Nu börjar Nobelpristagarna att tillkännages..
Fantastiskt att den unga kvinnan Malala, blott 17 år gammal fr Pakistan får Nobels fredspris.
Hörde henne i Skavlan när hon var gäst där, en mycket stark berättelse,  tror det var precis i början på året.
Hon var ju påtänkt redan förra året, varför hon inte fick det då kommer jag inte ihåg.
Tycker det är synd att Nobels fredspris inte dela ut i Sverige som alla de andra.
Vet inte varför Norge har det..??
Nån som vet??

Tittar alltid på Nobel...
Det är ju festernas fest med klirrande kristallglas, frasiga klänningar o massor av blingbling på damerna.
Å förhoppningsvis gnistrande snö o marschaller..

Nu kan jag börja känna längtan ef helgerna...
Först Allhelgonahelgen med alla ljus på kyrkogårdarna o Halloween, tycker det lyser upp i höstmörkret med alla pumpor pupmagubbar.
Sen advent med alla ljusstakar o stjärnor i fönstren, få pynta upp med massor av rött, rött, rött...
Å vem vet, kanske det finns nån att njuta tillsammans med??
Men det står skrivet i stjärnorna ä så länge.....

Nu blir det slapp i soffan, kollar Dobbidoo...
Får se vad som finns senare att förströ tiden med....

HA EN SKÖN KVÄLL !!!





Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg