I hänryckningens tid.....


Ja, så brukar man kalla tiden runt Pingst....
När grönskan är som skirast o dofterna är som starkast..
Jag cyklade iväg o handlade åt mamma i eftermiddag å jag passerade en enorm häck med syrener.
Doften är bedövande nu, doftar underbart men inomhus tål jag det inte, det ger mig tung huvudvärk.
Likaså liljekonvaljer tyvärr så det får stå där det står för mig iaf...

Bröllopen-förlovningar står som spön i backen, Pingst var ju förr den största bröllopshelgen på hela året.
Idag har augusti tagit över, det är ofta fint väder, solbrännan sitter fint mot det vita klänningen o det är ftf varmt.
Dock har jag en dansväninna som knyter hymnens band på lör, ser fram emot att få se bilder på fb :)
Men jag hoppas för deras o våran skull att det blir sånt kalasväder som utlovats till helgen.

Har haft 2 dagar av riktig tung grovstädning hos mina föräldrar.
Finliret får dom göra själva, typ damma...
Pappa o 2 andra har jobbat ute i trädgården dessa dagar.
Åsamkade mig en sprucken blåsa i handen men det överlever jag säkert...
Men nu är det bara köksgolv o toalett kvar imorrn.
Sen tar jag helg till sön morgon då tårtorna ska garneras, sen e det full fart till kvällen.

En välbehövlig dusch tog jag när jag kom hem, vaxade mina ben, har oljat in mina naglar.
Jag har ytterst sparsam päls på benen men känslan är skön med nyvaxade ben.
Förhoppningsvis så blir det shortsväder på lör, klänning på kvällen o klänning på söndag.
Nu har jag bara mina ögonbryn kvar men det tar jag lite senare.
Gott med lite hemma-spa då å då...
Som "plåster på såren" för blåsan så hade jag fått Kicks Beauty Magazine med posten så det får bli lite vardagsglamour ikväll att titta i den.

Nu blir det lite middag o sen intar jag soffan för resten av kvällen...


 
HA EN SKÖN KVÄLL !!!
 


Kommentarer

Populära inlägg