Tor....


..... han svingade sin hammare igår kväll så det dånade :))
Ja, jäddrans vilket åskoväder det var igår kväll-natt, årets 1a här.
Det började med blixtar o sen kom mullret, då regerar Tor o Moder Natur :))
Å ett hiskeligt ösregn till det...
När jag stod i köket strax innan midnatt så slocknade allt o det blev kolsvart :)
Men det tog några minuter så kom elen igen så jag kunde göra klart o gå å lägga mig.

Men som bekant så efter regn kommer solsken o bakom molnen är himlen alltid blå.. :))
Så även denna morgon, jag drog ut på en pw, den 1a på nästan 2 månader.... *suck*..
Doftade ljuvligt av skirande grönska o ren luft, bra för alla allergiker denna årstid med häftiga regn som sköljer luften fr pollen.
Så ljuvligt skönt att kunna äta frukost på balkongen idag men mattan är så blöt så det sipprar nästan upp mellan tårna när jag är där ute :)
Det är "plastpluppar" på baksidan men det tar ju ett tag innan det rinner av..

Det är en helt ny värld som har öppnats för mig med nya glasögonen.
Å exakt det sa hon i glasögonaffären till mig, "så var det för mig.." :))
Såååå skönt att slippa behöva byta glasögon varje gg jag ska läsa nåt elr vill titta i en tidning samtidigt som jag tittar på tv..
Har anpassat mig bra, det enda som ftf är lite knepigt är att läsa på datorn.
Det ligger precis i linjen mellan långseende o närseende när jag har den i knät men det ger sig väl så småningom.
 Så här kommer bilder för den som är nyfiken :))
Å jag suger på att ta selfies :/

 

Med mina suncovers :)


 
 
Nu får det bli lite mer sol på balkongen denna dag, får njuta av det så länge det varar..
 
HA EN BRA DAG !!!


Kommentarer

Populära inlägg