Sköna Maj.... ?



Ja, det kan man knappast beskylla maj för att vara så här långt....
Ett ihärdigt kallt regnande i nästan 2 dygn, längre norrut i Småland har dom fått snö.
Ur led är vädret....

Nä, det blev inget Valborgsfirande för oss, vi var hemma.
Jag somnade med huve't i kärlekens knä under senare kväll så så pigga var vi.
Gårdagen var ungfär likadan i regnet.....
Vi är båda ftf viruströtta även om det börjar ge sig nu, vägen tillbaka känns lång..

Läste "Asta" idag om euforin att löpa, att känna att man ORKAR springa...
Att känna att det går FRAMÅT...
Att känna känslan att det är ROLIGT att springa...
Hade som mål att anmäla mig till Vårruset ef Polenresan men det sket sig kan man säga när jag blev sjuk..
Men så är det.....
Men det känns tröstlöst att alltid behöva börja om igen å igen å igen å igen.....
Motivation blir mindre för varje gång det sker...
Men det är bara att börja med pw igen...
Får ftf idiotattacker med hosta av å till men nu får det f*n va nog med sjuka tills höstförkylningarna sätter in i okt-nov..

Värmen ska ju komma i mitten av nästa vecka sägs det.
Allt blir så mycket lättare o roligare i solsken...

Min trötthet har fått en förklaring.
Delvis iaf....
Läkaren ringde mig i mån eftermiddag om proverna han tog förra ons o jag har dåligt blodvärde, järnbrist.
Å få tag i ett vettigt järntillskott där upptaget är gynnsamt är inte lätt.
Ofta tar kroppen bara upp en bråkdel av järninnehållet i tabl, det irriterar magen ist.
Men idag har jag köpt blutsaft, det är relativt högt upptag i förhållande till annat o det är snabbverkande.
Får se vad det kan ge...

Har varit en sväng till Tingsryd idag, egt skulle vi tittat på konkursutförsäljning av husbilar o dyl.
Men det visade sig att företaget som köpt in konkurslagret ligger i Tingsryd medan konkurslagret står kvar i Mantorp i Östergötland.
Så det blev en tur till "Börjes.."
Finns hur mycket som helst, en del riktigt fint blandat med "skräp" men jag handlade inget.
2a gången i mitt liv jag var där, 1a gg var för ganska exakt 7 år sen :))

Det är dödläge på det mesta framöver...
Finns lite dans men ibland kostar det mer än det smakar...
Å maj är en avslagen månad, vinterställena har stängt o sommarställena har inte öppnat än.
September är likadan fast omvänt..
En del har-kommer att öppna men jag är inte så förtjust i att dansa ute i maj månad.
Brukar vara kallt o man blir svettig, då ska man ha riktiga funktionskläder isf o det är ju måttligt kul på dans..

Det jag ser fram emot är cruisingen 23e maj, hemma i Byhåla.
Hoppas på samma magiska väder som förra året men har oxå funnits år då det har varit för kallt för att stå o titta på bilkaravanerna.

Men imorrn bär det hemåt igen, jag funderade igår på vart april tog vägen??
Men tiden går fort, Polenresan tog sammanlagt 13 dagar, sen följde en helt galen danshelg o sen blev jag sjuk så det är inte konstigt att april försvann som en vindpust....

HA EN BRA HELG !!!

Kommentarer

  1. Ja nu måste väl värmen komma snart, fördelen med detta kalla e i alla fall att våren inte "expoloderade" på Börjes var jag förr sommaren o åt en räkmacka. Ska dit i sommar igen i samband med att hälsa på svågern som sålde allt o blivit självförsörjande i Konga.
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg