Snurrigt värre.....



Ja, det blev en hektisk eftermiddag igår....
Sonen ringde ju o undrade om det fanns nå leg på honom o det gör det ju inte.
-Beställ ett åt mig, jag behöver det till måndag..
-Eeeeh... VA??!!
-Ja, jag behöver det till teoriprovet på måndag..
Hmmmm..... jag började fundera....
Så mycket insåg jag att det förmodligen handlade om att han var tvungen att legitimera sig inför att han ska skriva teoriprovet på moppe-traktorkortet på måndag.

Så när han dök upp så frågade jag om det var så o det var det ju.
-Kan du använda det körkortet som leg senare??
Jo, det kunde han ju...
Men då är det väldigt onödigt att köpa ett leg när han kan använda det körkortet som leg senare, man behöver ju inte 2.
Så jag ringde upp körskolan o frågade om man kunde lämna personbevis elr om jag kunde följa med o intyga hans ID.
Nä, det gick inte, man var tvungen att be om tillstånd av trafikverket för det.
????????

Jo, för att jag ska kunna gå i god för min egen son så måste man alltså be om tillstånd av trafikverket.
Man får ansöka om Undantag för ID koll o det ska göras 1-2 v innan.
-Men han skriver ju på måndag !!!!
Jahaja, jaa... du kan ju skriva ut blanketten via nätet o skanna in den hit då..
Eller så kan du lämna den här..
Jodå, dom hade ju öppet till 16.30 denna dag så det blev fart på mig..

Men innan jag åkte så var både han o jag lite småhungriga.
Min kyl var helt tom då jag rensat den sista dagarna så vi åkte ner till Condis o fikade.
Mysigt att få go'fika med sonen, det är bara kompisar som gäller nu :)

Kommer till Algutsrum..
Totalt stopp....
(Men herrejävlar, jag har faan inte TIIIIIID..........)
Jovars, det rullade så sakta nån meter i taget...
Men när man passerat viadukten så såg jag att mitträcket var nermejat 4-5 stolpar men själva vajern var intakt.
Lite längre fram stod en bil, hela vä framskärm var intryckt o däcket bortslitet.
Föraren stod o ringde så det hade nog precis hänt.
Men hur en sån sak kan hända där begriper jag inte, ingen halka, inget sånt..
Men han kan ju ha blivit bländad av solen elr nåt djur som kommit ut även om jag inget såg.
Men jag hann iaf med 10-12 min marginal så jag fick lämna in blanketten.

Så på måndag måste jag åka in med honom, hämta intyget o legitimera mig för att han ska kunna få skriva teoriprovet.
Jo, jag fattar, det finns fuskare men ändå........
Körskolenissen jag pratade med sa det hade varit mycket att den som skulle göra teoriprovet hade skickat nån annan, det var därför det hade blivit så strikta regler men det kändes nästan som en ID koll i nivå med att jobba för USA's president...

Tog en sväng inne på Hansa City o Modehuset.
Sååå mycket fina, fräscha sommarkläder så man blir helt matt...
Såg ett ljuvligt linne på Bikbok, ett himmelsblått med guldkedjor, så galet snyggt !!
Får se på måndag om det får följa med hem, jag får ju vänta på honom medans han skriver sitt teoriprov.

Hade ett helt galet väder på vägen till kärleken..
Strålande sol, hotande svart moln o störtregn om vartannat !!

Idag har det varit ett fantastiskt väder denna Kristi Flygare..
Vi gick ut för att äta frukost på altanen kl 10 o jag gick in 14.30..
Det "farliga" med hans altan är att det är sol från 10-21...
Så man får ta sig själv i kragen (som inte finns när man solar, haha..) å gå in så det inte blir för mycket än, så man inte bränner sig.
Nu är det 3 v sen jag solade så det fick räcka vid den tiden.

Middag idag blir pot.gratäng, kolgrillade kycklingklubbor, grillad majs.
Ett glas rosé till det får det bli.
En pavlovadessert som jag ska fylla med passion-persikakvarg o toppa med lite passionsfrukt.
Sen klarar vi oss nog denna Kristi Flygare...

HA EN SKÖN KVÄLL !!


Kommentarer

  1. Ja du de e inte lätt att få godkänt med intyg på att man e den man e, hehehehe
    Sonen fick sitt ID stulet o det var ett väldans mackelimack innan det nya blev klart.
    ha de Fia.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg