Torsdag kväll....

 


.... å imorrn är det fredag..

Det har varit mycket på tv om både tabletter o fet mat...
Att Alvedon o Panodil inte längre ska få säljas fritt utan endast på Apotek pga att förgiftningarna ökat så markant med paracetamol.
Att det ska läggas en högre skatt på onyttig mat för att fetmaepedemin ska stoppas.
Om 15 år kommer var 4e man o var 5e kvinna lida av fetma.
Å som vanligt finns det bara 2 sidor, de som är totalt emot tabletter o fet mat o de som använder tabletter o skräpmat.
Det verkar inte finnas nåt mellanting...

Antingen är det såna som jag som tar tabletter när man har ont, andra gör det inte ens om dom håller på å dö på kuppen.
Nej, jag har inte låg smärttröskel, förm högre än en del andra men jag har haft såååå mycket smärta i mitt liv att jag har inte ont en enda minut mer än nödvändigt idag.
Jag hade sån oerhörd smärta under åren då min hö njure krånglade, jag fick morfin o annat så det räcker med smärta för min del, jag har fått min del...
När gallan krånglade.....
Jag hade fruktansvärda magsmärtor när jag hade min endometrios innan det behandlades.

För mig underlättade det när det släpptes fritt så man kan handla det utan att behöva planera elr passa tider då apoteket är öppet.
Jodå, jag har nog förbrukat mer treo än vad som är nyttigt-normalt men jag har ju tagit hand om det för egen hand.
Jag började med akupunktur som lindrade spänningshuvudvärken enormt.
Jag kommer aldrig bli av med det helt men nu är det hanterbart.
Jag har min migrän också men det är annat, jag hade ett brutalt anfall Valborgsafton så jag trodde jag skulle svimma.

Å nu ska det läggas extra skatt på fet, onyttig mat....
Att chips, läsk, godis mm ska bli dyrare för att få folk att äta mindre av det..
Aldrig förr har det funnits ett sånt extremt intresse för kost o träning som det gör idag o ändå blir vi bara tyngre..
Aldrig förr har det funnits så mycket kunskap att köpa för den som vill ha hjälp att komma i from..
Aldrig har det väl varit så "inne" att vara vältränad o hälsosam..
Ändå blir vi tyngre....
Jag är en av de som ständigt misslyckas med att hålla vikten men jag äter ju inte godis, chips o läsk, jag gillar mat men jag äter för mycket periodvis.
Å en å annan chokladbit..
Å då menar jag EN Å ANNAN chokladbit, inte en hel chokladkaka åt gången..

Men vad sägs om att SÄNKA momsen på all frukt o grönsaker???
Istället för att höja det som redan är dyrt (förutom lösgodis som är löjligt billigt på vissa affärer) så kan dom SÄNKA priset på det som nyttigt, lägg en lägre moms på det.
Men då får dom ju in mindre skattepengar o det är ingen intresserad av..
Men det skulle generera mindre sjukvårdskostnader för välfärdssjukdomar o det torde ge mer i statskassan än högre moms på onyttig mat.

Själv har jag gett upp jakten på den perfekta kroppen, jag orkar inte längre...
Jag har ökat i vikt en del under vinter-vår, inte katastrofalt men ändock, jag har inte vägt mig sen i feb nån gång o jag tänker inte göra det heller.
Jag har fått säga upp gymkortet, jag har inte råd längre som utförsäkrad.
Det finns så mycket ute i naturen nu att utnyttja så det får räcka.
Jag har kommit igång med pw's ef ett låååångt uppehåll med sjukdom, utlandsresa o sjukdom igen, visst är det tungt men det är bara att fortsätta.
Jag kommer inte släppa allt för då skenar vikten iväg o det vill jag absolut inte på några villkor men jakten på den perfekta, vältränade kroppen har jag släppt.
Sen återstår det att se om jag kan hålla det elr får en knäpp av träningshets igen för även om jag gammal o borde veta bättre så blir man påverkad av det du läser i tidningar o på annat sätt tar in.

Jag har iaf fått reda på idag hur jag kan ha bra blodvärde men dåligt järnvärde.
Jag trodde det hängde ihop-var samma sak men det var helt olika saker.
Mitt blodvärde var bra men järnnivån låg, det ska ligga mellan 9-15 o jag låg på 6.
Jag är inte anemisk, då ligger man väldigt lågt men det är för lågt för att vara bra så jag behöver tillskott.
Å han höll med om att blutsaft var ett bra val då upptaget är så litet ur andra preparat samt att magen krånglar mycket vid intag av järntabl.
Så jag får väl fortsätta med det men jag kommer handla via nätet i fortsättningen, priserna var betydligt humanare där.
Nu har jag iaf fått en förklaring till det....

Fredag imorrn...
Ska börja dagen med att tvätta, röjde ur mina sängkläder, har skakat sängkläder o bäddat rent.
Ska bli skönt att få krypa ner i svala, fräscha lakan om en stund.
Plockat ihop alla handdukar efter lill-loppans blekning i helgen...grrrrrrr......
Får se hur förstörda dom är efter det...
Denna helgen blir jag ensam hemma, nästa helg är långhelg så då blir det kanske en tur till kärleken elr så kommer han hit.




Natti, natti.....

Kommentarer

  1. Det är fan bra o äta, bättre att inte frysa på vintern än att avstå sånt som e gott. Fuck skönhetsideal, dom e fan fula jävlar, man ska fan äta sånt som e gott, för e magen glad så e människan glad.
    - Din kommunist, min Lenin

    SvaraRadera
  2. If you're in search of the best Bitcoin ad network, register on MellowAds.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg