Dagarna....

... bara rusar iväg...
Redan torsdag idag...
I mån var det full fart, tandläkaren på morgonen, inga ruttna, lösa tänder, inga hål, tandsten rensat o gaddarna polerade till värsta Hollywoodsmajlet :))
Åkte med kärleken in till Kalmar, vi fixade ny datauppkoppling till mig.
Min gamla har varit dålig i ett par år men för det låga priset har jag stått ut men nu har dom höjt med 100 kr i mån o det är för mycket för så dålig kvalité.
Så nu har jag portabel WI-Fi dosa o har uppkoppling hela tiden utan avbrott varann minut...
Helt fantastiskt !!!

Sonen fick sitt efterlängtade körkort i mån, dom hämtade ut det på posten så nu har han det i handen !!

Tog bussen hem, hur längesen som helst sen jag åkte buss mellan Borgholm-Kalmar :))
Lämna grejerna, cyklade till mina föräldrar, det var dagenefterkalas för 8 st som inte kom i söndags när hon fyllde.
Så då var det servering o disk igen...
I tis vilade jag mig faktiskt, det hade gått nonstop i 6 dagar på full språng..

Igår var det ett fantastiskt väder, jag åkte ner till närmaste playan 150 m hemifrån o låg där 2.5 tim i solen, så jäkla gutt !!!
Hem, dra på fulbyxorna o cyklade ner till mina föräldrar o klippte gräset.
Käckt att ställa sig i duschen o det ramlar ur kvistar ur barret när man ska tvätta det :))

Lill-loppan dök upp så vi åt middag ihop..
Röjde ur min säng, bäddade rent, så skönt att glida ner i svala, fräscha lakan..

Har börjat tvätta denna morgon, ska svabba golv o toalett.
Tyvärr verkar vädret bli sämre, ösregn, blåst o kyla är på väg så det blir inget loppis för mig på lör.
Lill-loppan ska åka med fritidsgården till Liseberg, jag hoppas det blir bättre väder där än här.
Hon får väl ta med sig torra kläder så hon kan byta om när hon ska hem iaf..

Åker kanske till kärleken ikväll, annars blir det imorrn.
Sön är det dans~~~~~~~~
Fatta att vi icke har dansat ett steg sen 29e april på Cinderella !!
Bästa Streaplers spelar i Mörrum så jag hoppas verkligen det blir så.

Det var ju muffinsens dag igår å jag hade tänkt baka muffins men det blev aldrig så..
Får se om det kan bli nåt idag elr om jag tar det nästa vecka, skulle behöva lite bröd också.
Bakade ju tårtorna till mammas kalas o dom var uppskattade.
Det är ju Mors Dag på sön men vi får fira det på mån kväll när jag är hemma igen.

Nu har jag fått kanalen TLC å där finns ju "The Cake boss", Buddy Valastro.
Alltid lika roligt att titta på deras fantastiska skapelser men jag undrar hur det smakar egt dessa stora tårtor??
Amerikaner är ju väldigt mycket för smörkräm å blir det för mycket är det inte gott.
Det verkar som om dom använder nån sugerpaste att täcka med.
Det måste ju hålla ihop, tårtorna är ju gigantiska, ibland snurrar dom på skrå å jag vet inte vad...
Jag har aldrig smakat sugerpaste men dom säger det smakar som papper typ..
Men kommer jag till New Jersey o Hoboken är det givet med ett besök där :))

Finns ju så fantastiskt mycket att dekorera med idag, ätbart glitter, sockerblommor, regnbågens alla färger att färga med mm...
Synd bara att det är så sällan man får användning av det, vore kul att få pyssla med det.
Ju mer man håller på, ju mer kommer man på att göra..

Men nu ropar tvättstugan på mig....




HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

Populära inlägg