Ännu....

...en vecka har passerat...
Läste en bloggväns inlägg i veckan, hur less hon var på alla klatschiga, klyschiga råd hur man håller liv i ett förhållandet.
Man ska åka på weekend till Trosa, man ska ta en helg på hotell i Köpenhamn, man ska åka iväg på spa, man ska sticka till Grekland en vecka nu i maj osv..
Detta verkar ska ske en gång i månaden helst..

Som hon skrev, det är så ytterst få som kan göra det..
Som har ekonomisk å praktisk möjlighet att göra det..
Vare sig du sitter fast i småbarnsträsket som hon gör med en lite bäbis, elr man har större barn (än värre för dom vill inte ha nån "barnvakt") elr är som jag, utförsäkrad från a-kassan elr utförsäkrad från sjukkassan....
Alla har inte familj elr släkt i närheten som kan ställa upp som barnvakt även om jag hade tur att ha det när mina var små.

Å dom som har ekonomi o möjlighet att åka iväg skiljer sig-separerar iaf..
Senast i raden är Lotta Engberg av "kändisarna"..
Vuxna barn, livet är perfekt men ändå skiljer man sig trots att man har alla möjligheter att sätta guldkant på vardagen.

Jag har aldrig eftersträvat det stora, vräkiga lyxen i livet, det är ett liv som är så långt från mig så det finns inte på kartan....
Jodå, spa är säkert skönt..
Men att betala 3000-4000 spänn för att gå runt i morgonrock från fre-sön när jag kan göra det hemma gratis gör inte jag..

Jag har alltid sagt o kommer alltid att säga att det är den lilla guldkanten i vardagen som är absolut viktigast..
Att hitta nån som man kan ha roligt med på fest är inte svårt men man ska hitta den som man kan skratta med en regnig måndagskväll i oktober....
Att få ett leende o varm kram i sängen på morrn innan jobbet..
Duka med finporslinet en fredag i februari..
Ha en fin servett till frukosten en kall morgon i dec... (å alla andra frukostar på året..)
Att äta frukost ute (om man har balkongen elr terrass) är ett underbart sätt att starta en dag.
(annars kan man gå till en park i närheten..)

Men visst har jag drömmar....
Jag drömmer om att kunna åka till Skottland....
 
Eller Irland....

Eller Grekland.... Ååååååååh....

En livsdröm är att kunna åka till Grand Canyon o sitta vid kanten o få se en vithövdad örn (amerikas nationalsymbol)  sväva fritt...

 

Men vem vet, kanske nåt blir verklighet om ett par år när jag fyller 50??
Men tills dess så nöjer jag mig med det lilla, en danshelg..
En kryssning....
Kanske jag är tråkig men det är mitt liv...
Men skaffa dig ett jobb då för f**n.... kanske du tänker..
Ja, jag gör allt jag kan men det är många om jobben...
Jag har i år i 1a hand försökt inrikta mig på de ställen som har åretruntöppet för att kunna få in en fot nånstans, för att kunna få ett varaktigt jobb..
Har sökt 10-15 jobb i månaden sen i januari..
Har varit på 3 intervjuer men fallit på för lite erfarenhet..
Ytterligare 2 har jag snubblat på mållinjen då dom bett om att få behålla mitt cv...
Men jag kan inte göra mer än söka, nån gång kanske även jag lyckas..

Denna morgon har jag avverkat ett pass ute, var ute exakt en timme.
De första löpstegen på 2 månader....
Upp till Sollidengrindarna o tillbaka...
Första gången jag varit uppe vid grindarna på många, många år...
Men i den lummiga grönskan så såg jag inte Solliden, vet inte hur långt bort huset ligger.
Undviker slottsskogen en tid framöver, har hört det är mycket orm o DET vill jag undvika...
Hua säger jag bara...

Har pavlovabakelser i ugnen, tänkte ta med dom till kärleken när det blir långhelg.
Gick utmärkt att använda frysta äggvitor, jag har ännu fler i frysen.
Ska ställa mig att stryka lite tvätt när jag ser på tv'n, bra sätt att göra det tråkiga lite lättare..

Det är dans ikväll på Logen, Voize spelar..
Spinnrockarna har sin avslutning men jag har ännu inte bestämt om jag ska åka elr ej..
Förra året var så isandes utkylt på Logen, sångerskan i Excess (har tappat namnet....) höll på å förfrysa sig i sin klänning.
Efter paus hade hon tagit på sig skinnjacka iaf..
Å vi som dansade, så länge man var igång på dansgolvet var det ok men så fort man stod still kom kylan krypandes.
Å efter paus var det att dansa med jacka på sig....
Men om jag åker idag så blir det funktionskläder även om det är lite tråkigt på dans, för kallt för att fåfängan ska få sitt :))
Men jag får se.......

Måste ju avsluta med lite Voize...
Älska, glömma o förlåta...


 
HA EN SKÖN SÖNDAG !!!




Kommentarer

Populära inlägg