Ooooooops.........

Man ska läsa ordentligt i annonserna annars kan det bli tokigt.. :)
Läste ju att det erbjöds lite gratis massage igår men det var visst IDAG det gällde..
Aja, då har jag det kvar istället.. :)
Det är drop-in som gäller så jag hoppas kunna komma med där.

Jodå, kroppen fick en rejäl genomkörare igår..
Totalt 4 km cykel o 5 km löp-pw blev det.
Därefter 2.5 tim fönstertvätt hos mina föräldrar, sen var jag rätt slut kan jag säga.
En sval dusch o spikmattan så var'e  go'natt för en stund....
Zzzzzzzzz~~~~~~~~~

Å det blev chokladbollar elr som vi alltid sagt, havregodis.
Hade glömt hur gott det är men det är "barnarbete..."
Kladdigt värre att rulla men det gick.
Hälften la jag i frysen o hälften tar jag med till kärleken..
Jodå, EN slank ner igår kväll... :))

Har tvättat resten av deras fönster idag på förmiddagen, uppehåll o mulet, helt perfekt !!!
Alltså..... dom bor i ett av Byhålas äldsta å största hus, byggt nån gång 1910-20 talet så ni kan tänka er fönstren därefter...

Har börjat tröttna på det gamla bloggutseendet med den randiga tapeten i bakgrunden så jag valde en ny.
Inte direkt nåt världsomvälvande men iaf... :))
Man kan säkert göra en massa annat också men jag är dålig på sånt..
Kärleken begriper mer än jag av alla dataord så vi kanske kan göra nåt i helgen..


Nääe, händer väl inte så mycket mer idag..
Baka lite mera bröd ikväll tror jag, potatis o valnötsbröd.
Jag vill gärna har 2-3 sorter att välja på i frysen, inte äta samma tills det tar slut.
Lill-loppan undrade när jag skulle baka bullar igen, dom börjar sina:
-Ja, när det tar slut.....
-Meeeeeeeeeen ......asså.........tänk om jag kommer hem å vill ha bullar å mjölk å så är dom SLUT för att du inte bakade nya innan de gamla tog slut!!!
Fatta hur jobbigt det skulle bli...... !!
Haha, ja, man har stora problem i livet när man e 17 år :))
Nja, bullbak får vänta tills nästa vecka iaf...

Middag idag blir bakad potatis med kesoröra, ett över 30 år gammalt VV-recept.
Men lika gott idag :)

Bakad potatis med kesoröra:


1 bakpotatis
1 dl keso
50 gr skinka
1/4 gul lök
 
Finhacka lök, strimla skinkan o blanda med keson.
Öppna upp den bakade potatisen o lägg i fyllningen.
Perfekt som lätt middag eller lunch !!
 
Havregodis:

3 dl havregryn
1 dl socker
2 msk kakao
2 msk smör
1 ägg
 
Cocos att rulla dom i.


Rör samman de torra ingredienserna.
Finfördela smöret o ha i ägget o arbeta samman en deg.
Låt svälla en stund, rulla små bollar, rulla dom i kokos o låt stå i kyl att stelna.
 

HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

  1. Bloggen blev verkligen jättefin!!!
    Det var chokladbollens dag i går så passade bra att du gjorde sådana just då :)
    Ta hand om dig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack :D
      Ja, det var ju det så jag passade på :9
      Ta hand om dig o de dina du med :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg