Jodå......

..... jag cyklade bort till massören igår o blev nr 2 på listan..
En annan kvinna kom 20 sek före mig men vad gjorde det, jag hade tid att vänta...
Å du söta Amalia, kände mig helt överkörd när jag gick därifrån..
Jag var lätt groggy när jag reste mig fr bänken, gode tid så skönt o VÄLBEHÖVLIGT det var.

Alltså... det är nå knas med vä axel...
Har ju haft ont hela vintern o våren, inte aktivt ont men vissa rörelser gör så ont..
Som när man ska dra av en tröja över huvudet o måste korsa armarna framför bröstet.
När man sen drar tröjan över huvudet så klarar jag inte det hela vägen.
Att vinkla underarmen utåt är också smärtsamt, vet inte om det sitter i leden elr musklerna.
Hon höll på rätt länge med vä axel-skuldra, mycket muskelknutar, avslutade med en eterisk olja så jag ångade av eukalyptus hela kvällen :)
Är trött i nacksidomusklerna idag men har inte ont iaf, inte mer än vanligt..
Kommer återvända så snart jag bara har möjlighet..

Satte en deg till valnötsböd när jag kom hem så det blev det iaf.
Så nu har jag bröd så det räcker ett tag....

Tvättat lite denna morgon, frukost o disk...
Sonen ringde o frågade om det fanns nå leg på honom o det gör det inte.
Dom har inte varit utomlands så dom har pass så vi ska försöka fixa det idag.
Ärligt talat så vet jag inte riktigt vart jag ska gå, när italienskan kom i tonåren så skaffade vi ett via banken men om man gör det idag vet jag inte.
Vi får gå å höra iaf....
Så jag får väl ta en dusch o fixa mig i ordning, sen åker jag till kärleken.

Här är receptet till valnötsbröd för den som vill ha..


50 gr jäst
5 dl ljus öl, t ex Corona elr Sol
½ dl rapsolja
2 msk honung
2 tsk salt
2 kokta, rivna potatisar
1 skalat rivet äpple
5 dl stenmalet grahamsmjöl
5 dl dinkelsikt
3-4 dl vetemjöl
100 gr valnötter, grovhackade


Smula jästen, häll över rumsvarm öl o låt lösa sig.
Tillsätt olja, honung o grahamsmjölet.
Tillsätt därefter riven potatis o rivet äpple.
(då blandar det sig bättre..)
Tillsätt saltet, dinkelsikt o vetemjöl till en nästan färdig deg.
Då blandar du ner valnötterna, (dom krossas annars) så det blir precis blandat.
Låt jäsa ca 1-2 tim..
 
Stjälp upp på bakbordet o knåda samman.
Dela i 2 delar, forma trinda små limpor o lägg på mellanstor långpanna o låt jäsa i 30-40 min.
Grädda i 175 ca 35 min.
Eller:
Dela degen i 8 delar, forma platta runda kakor o lägg på bakplåtspapper.
Låt jäsa ca 30 min, grädda i 225C ca 13 min.
Låt svalna under flera lager bakdukar.
 
HA EN BRA DAG !!!
 


Kommentarer

  1. Tror man kan fixa det genom banken fortfarande, eller???
    Så skönt med massage.
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg