Bättre.....

.......shoppinglycka hade jag idag 😊
Man ska inte försöka shoppa när man har varit hos kiropraktorn å är trött å allmänt eländig....
Så idag tog jag en snabbis in till stan när jag slutade jobba, affärerna har ju öppet till ca 16 så jag hann ju gott å väl.

Såg en finstickad tröja på Flash i torsdags men provade den aldrig.
Men idag så slank jag in där, den var jätteskön å perfekt i tjocklek.
Tunn, finstickad tröja, passar lika bra hemma nu i vinter som i sommar ute på altanen när kvällen blir sval.
Hade velat ha den i färgen "Blush" men herregud......jag såg kraftig sjuk ut i den färgen så tyvärr.....
Ansikte å hår bara "försvann", på sommaren funkar det när man är solbränd men denna årstiden gick det inte !!
Det blev en i färgen "Sky" istället.

Har hela hösten sett ett par örhängen på Åhlens från "Pearls for girls" i roséguld.
Å har man som jag jobbat nästan 200 tim i december så kunde jag unna mig dom 😊
Matchar ju perfekt till klockan jag fick av sambon i julklapp.
Har snöat in fullständigt på rosé, det är så fint å det passar till både silver å guld faktiskt.
Vill ha en matchande ring oxå, få se om jag kan hitta nån för hö handen.



Såg en klänning inne på HM när jag sprang förbi i torsdags men tittade aldrig närmare.
Men jag såg det var kraftig, stadig trikå, precis sån jag bara älskar...
Så idag slank jag in å provade den...
Men då är det så att M var nååååågot trång upptill men perfekt i kroppen.
Strl L var lagom upptill men för stor i kroppen så det blir att sy in den.
En sån klänning vill jag ha figurnära å det är bättre att sy in lite i sidorna än ha för trång överdel.


Underbar ögonskugga som jag köpte på HM i torsdags, HM's egen, "Paradise lost" 


När räkningarna är betalda så ska jag återgå till Flash, dom har väldigt bra jeans där.
Å jag är verkligen i behov att ett par nya jeans..... suck....

Tvättmaskinen snurrar med mina jobbkläder å jag har ytterligare 2 maskiner tvätt ligger å väntar.
Men tack god gud för tvättmaskinen säger jag...
Fy farao vad de slet med tvätten förr....

Sambon lagar mat ikväll så jag slappar i soffan, skönt att få det serverat ibland.
Ev ska jag dra igång en deg till ljusa morotsbullar så vi får "nybakat" bröd till frukosten imorrn bitti.
Verkar inte bli nåt jobb på mån så sön-mån ska jag baka å laga mat så man slipper det i veckan.
Har många uppslag i huvudet, det ska bara omsättas i praktik oxå.
Men nästa fre ska jag göra fisktacos när jag kommer hem från jobbet, det är lite lättare mat å passar en fre kväll.
Han jobbar kväll kommande veckan så jag är ensam om kvällarna å då blir ytterst enkelt kvällsmat.

Så ikväll händer nog inte så mycket mer...
Lite tv varvat med degen till ljusa morotsbullar får det bli.
Kanske sätter på nån film el nåt....
Ska försöka hålla mig vaken ikväll iaf.
Vaknade igår av en smekning över kinden av sambon som sa att det var dags att lägga sig..
FEM I ETT INATT !!!
Så ikväll får jag försöka hålla mig vaken å gå å lägga mig innan jag somnar  😉

HA EN BRA LÖRDAGSKVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg