Nytt år...


Ja, nu är 2017 igång....
Skumpan är slut, serpentinerna ligger i bitar, ljusen har brunnit ut...
Timmarna rullar på...

Vi var hemma hela kvällen, det var sånt äckligt ruggväder när jag kom hem från jobbet att jag hade sannerligen inte nån lust att åka iväg innan midnatt igen.
Å sambon var inte sugen heller.
Å med tanke på det skitvädret som var vid midnatt var jag glad vi stannade hemma.
Fy farao vad det stormade å regnade.... 😔
Vi fick en sen invitation till grannarna å deras underbara lilla badhus nere vid sjökanten så vi gick dit vid halv 12 tiden.
Dom har en pojk i 10-11 årsåldern som hade lite fyrverkerier att skjuta av.
Samtidigt så hade vi fin utsikt över Ingelstad skyline å alla de fina fyrverkerier som sköts upp i samhället.
Så vi skålade in nya året med dom, satt å pratade lite så gick vi in till oss.

Denna årets 1a dag då??
Inte mycket, ska bara vila å va hemma.
Kolla Ivanhoe förstås, blir bara tacos till middag idag.
Nyårsdagen är ju årets största pizzadag men vi tar tacos idag.
Sambon pratade om nån bio, vi får se vad det blir.....

 Vad väntas under 2017??
Tja, den börjar med en hejdundrande danshelg...
5e jan spelar Streaplers i Parken..
Dock ska jag jobba till ca 16-17 så jag får se hur ryggen känns å hur mycket det ork det finns för dans till bästa Streaplers.
6e jan spelar vännerna i PH´s på Swing i Växjö (den andra dansklubben i stan..)
7e jan så spelar Wahlströms i Parken...
Sonen fyller 17 i slutet av januari.

I feb får jag förmodligen utökad arbetstid på fiskaffären (om allt går i lås för min arb.givare..) kanske jag kan försörja mig enbart på den å plocka in sjukhuset bara ändå nån gång, för skojs skull.
Det är inte riktigt klart men vi hoppas att allt går i lås så det blir så.

En resa till Polen ska hinnas med under våren, 2 år till påsk sen vi var där.
Hade så gärna velat åka till Sicilien igen å hälsat på henne där...

Lill-loppan tar studenten i juni.

Å detta året är ju det STORA ÅRET rent personligen, året då jag fyller 50 år !!!
Lätt halvångest redan, inte för siffran el för att bli äldre utan för hur man ska göra.
När man var liten var det jättekul att fylla på sommaren men i min ålder har ingen tid att komma.
Semester å hundra andra evenemang står i vägen.
Så vi får se vad det blir av det.....

Men nu är det dags för årets 1a frukost...

ÖNSKAR ER EN GOD FORTSÄTTNING
PÅ NYA ÅRET !!! 

Kommentarer

Populära inlägg